Z roku na rok rośnie liczba osób, w szczególności kobiet w różnym wieku, które decydują się na skorzystanie z usług oferowanych przez gabinety medycyny estetycznej. Związane jest to z coraz to większą popularnością poszczególnych zabiegów, spadającym kosztem ich wykonania, a także wykorzystaniem do nich coraz to nowszych urządzeń i środków,

dzięki którym możliwe jest zminimalizowanie możliwości wystąpienia efektów ubocznych, a także zmniejszenie przeciwskazań pacjenta, uniemożliwiających mu kiedyś wykonanie określonego zabiegu.

Nie może więc dziwić, że coraz większa liczba osób zaczyna zastanawiać się nad otworzeniem własnego gabinetu medycyny estetycznej, jako sposobu na wykorzystanie rosnącej popularności opisywanych usług oraz osiągnięcie zadowalających wyników finansowych z prowadzonej działalności gospodarczej. Czy jednak jest to tak opłacalne, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka? Jakie wymogi musi spełnić przedsiębiorca, aby mógł zgodnie z prawem prowadzić tego rodzaju działalność gospodarczą?

Przed rozpoczęciem rozważań na temat opłacalności prowadzenia salonu lub gabinetu medycyny estetycznej, chwilę uwagi poświęcić należy warunkom technicznym, jaki spełniać musi lokal przeznaczony na tego typu działalność. W ten sposób uniknie się przykrych niespodzianek, w szczególności ze strony organów inspekcji sanitarnej, które skutecznie zniechęcą nas do rozpoczęcia lub dalszego prowadzenia własnego gabinetu. Po rejestracji działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej i uzyskaniu decyzji wydanej przez sanepid, rozważyć można z kolei wprowadzenie do oferty zabiegów, które refundowane będą przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pozwoli to uzyskać pewne i stałe źródło finansowania.

Równie ważne będzie zaopatrzenie się w dobrej jakości, odpowiedni sprzęt przeznaczony do wykonania zabiegów, który pozwoli zaoferować jak najszersze spektrum usług, zbliżone do podmiotów funkcjonujących na rynku. Warto zastanowić się nad uzyskaniem dotacji lub dofinansowania do zakupu lub też skłonienia poszczególnych producentów do stałej współpracy, w ramach której obniżą oni cenę oferowanego sprzętu w zamian za działania o charakterze marketingowym i promocyjnym. Należy pamiętać o zapewnieniu pacjentom odpowiedniego stopnia wygody – w postaci dobrze urządzonych wnętrz, komfortowych sprzętów oraz sprawdzonych i lubianych przez konsumentów środkach higienicznych i pielęgnacyjnych. Nie mniej istotny pozostawać będzie też dobór odpowiedniego personelu, który swoją postawą i stosunkiem do pacjentów, ale w równym stopniu także fachowością oraz posiadanym doświadczeniem, zachęcać będzie ich do ponownej wizyty oraz stałego korzystania ze świadczonych przez nas usług.

Pamiętając o wymienionych wyżej elementach, liczyć będzie można na osiągnięcie zadowalających wyników finansowych. Niemniej, warto jednakże pamiętać, że na powodzenie prowadzonej działalności wpływać będzie także odpowiednia reklama gabinetu medycyny estetycznej oraz sprawne działania promocyjne i marketingowe.

Warto zapoznać się z działalnością salonu medycyny estetycznej FreshMED, który można podać jako przykład prawidłowo prowadzonej placówki - http://www.freshmed.com.pl/gabinet-medycyny-estetycznej/gabinet-medycyny-estetycznej-katowice

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki