Jak co roku wraz ze zbliżającym się letnim sezonem wiele osób poszukuje sprawdzonych sposobów na szybkie zrzucenie kilogramów. Zapomnij o głodówce i morderczych treningach.

 Są sposoby na schudnięcie w krótkim czasie, które nie zrujnują twojego zdrowia. Każda dieta powinna być przeprowadzona z głową, a jej skuteczność w dużej mierze zależy od twojego nastawienia. „Cudowne diety” często przynoszą efekt jo-jo i frustrację. Każdy człowiek jest inny, a o jego sukcesie w walce o smukłą sylwetkę decyduje wiele czynników, takich jak: wiek, płeć stan zdrowia, czy styl życia. Nie bez znaczenia są również uwarunkowania genetyczne. Warto także zapoznać się z suplementami wspomagającymi odchudzanie https://www.ogloszenia24m.pl/zdrowie-i-uroda/leki-bez-recepty/

Deficyt kaloryczny to podstawa.

Zapotrzebowanie energetyczne różni się w zależności od organizmu, dlatego skuteczne odchudzanie powinno się rozpocząć od obliczenia całkowitej przemiany materii, która później pomoże ci ustalić deficyt kaloryczny. Jeżeli przyswajana przez ciebie liczba kalorii przekroczy dzienne zapotrzebowanie, walka z nadprogramowymi kilogramami nie przyniesie rezultatu. Musisz więc obliczyć zapotrzebowanie, ustalając wskaźnik PPM, który określa energię, jakiej potrzebujesz do utrzymania podstawowych funkcji organizmu i dobrego samopoczucia.

W tym celu skorzystaj z wzoru Harrisa i Benedicta:

  • kobiety - 447,593 + (9,247 x waga w kg) + (3,098 x wzrost w cm) - (4,330 x wiek w latach)

  • mężczyźni - 88,362 + (13,397 x waga w kg) + (4,799 x wzrost w cm) - (5,677 z wiek w latach)

Wynik należy dodać do spalanych podczas wysiłku fizycznego kalorii, obliczając wskaźnik CPM, czyli całkowitą przemianę materii. CPM to wynik dziennych wydatków energetycznych związanych z metabolizmem w połączeniu z aktywnością fizyczną:

CPM (Całkowita Przemiana Materii) = PPM (Podstawowa Przemiana Materii) x PAL (Współczynnik Aktywności Fizycznej). Współczynnik PAL to każda czynność, podczas której spalasz kalorie, dlatego należy brać pod uwagę również codzienne obowiązki, np. sprzątanie czy spacer z psem.

Sumując, jeśli chcesz schudnąć i uniknąć efektu jo-jo staraj się podtrzymać dzienne spożycie kalorii poniżej wskaźnika CPM.

Deficyt zwiększysz przy pomocy treningów.

Jeżeli ilość dostarczanych kalorii będzie mniejsza od całkowitego zapotrzebowania na energię w ciągu dnia, możesz liczyć na sukces. Zacznij od ćwiczeń takich jak spacer, rower lub stepper. Przydatne przyrządy takie jak: rower, kijki do nordickwalking lub stepper możesz szybko zdobyć za pomocą bezpłatnego portalu ogłoszeniowego - ogloszenia24m.pl

Kiedy już zauważysz efekty trzymaj się dziennej dawki zapotrzebowania energetycznego i pamiętaj, że każda dieta wymaga cierpliwości. Konsekwencja w tym przypadku jest niezbędna, dlatego postaraj się zmienić swoje nawyki na stałe. Jeśli czujesz, że sam nie podołasz temu zadaniu zwróć się o pomoc do specjalisty, który obliczy wskaźniki za ciebie i podpowie, jak w łatwy sposób zrobić z nich użytek.