By organizm funkcjonował prawidłowo, niezbędne jest zachowanie równowagi układu neurohormonalnego. By osiągnąć wewnętrzną harmonię, istotne jest zatem codzienne dbanie o siebie – zwłaszcza o swój relaks. Dzięki temu rozładujesz napięcie i obniżysz poziom stresu. Jakie są proste sposoby na rozładowanie emocji?

Zagrożenia związane z długotrwałym stresem

Z roku na rok przybywa coraz więcej osób, które nie radzą sobie z przewlekłym stresem. Objawy tego stanu, choć na początku mogą nie budzić podejrzeń, wiążą się z poważnymi konsekwencjami dla zdrowia i kondycji całego organizmu. Ciągłe odczuwanie napięcia emocjonalnego niekiedy jest trudne do zweryfikowania dla osoby go doświadczającej. Jeśli masz stresującą pracę, mierzysz się ze stratą bliskiej osoby lub przytłacza Cię ilość obowiązków – być może problem ten dotyczy również Ciebie. Jeśli od dłuższego czasu czujesz przygnębienie, niepokój i częściej czujesz rozdrażnienie lub bezradność, być może warto spotkać się ze specjalistą (https://poradnia-harmonia.pl/), który pomoże Ci w walce z długotrwałym stresem.

Konsekwencjami długotrwałego stresu mogą być nie tylko problemy psychologiczne, ale również fizyczne. Przede wszystkim są to chroniczne bóle głowy, choroby serca i układu krążenia czy cukrzyca. Stres może też pogarszać stan cery i wpłynąć na wypadanie włosów. Skutki dotyczą również problemów z trawieniem i układem trawiennym. Jeśli nie wiesz, jak poradzić sobie z problemem samodzielnie i stres zaczyna Cię przytłaczać, najlepszym sposobem jest wizyta u psychologa.

Sposoby na relaks

Przede wszystkim pamiętaj o swoim zdrowiu – nie rezygnuj z wizyty u specjalisty, gdy czujesz, że masz problem wymagający działania. Unikniesz w ten sposób licznych konsekwencji zdrowotnych. Jeśli jednak potrzebujesz chwili relaksu, spróbuj nieco oderwać się od rzeczywistości i zrób to, co lubisz. Przede wszystkim rozgranicz czas pracy i czas prywatny – „życie pracą” może dodatkowo potęgować stres. Istotna jest też odpowiednia dieta, ćwiczenia i długość snu – wbrew pozorom wszystkie te elementy mają spore znaczenie, gdy starasz się zachować równowagę emocjonalną.

W wolnych chwilach rób to, kochasz. Jeśli jesteś osobą aktywną, wybierz się na rolki, przejedź się rowerem lub zwyczajnie idź na spacer. Relaksujesz się wśród ludzi? Zaproś do siebie znajomego i zagrajcie wspólnie w grę planszową lub zwyczajnie porozmawiajcie przy obiedzie. Introwertycy mogą z kolei skusić się na książkę i gorącą kąpiel lub obejrzeć ulubiony film. Odpoczynek jest istotny dla każdego – naucz się relaksu, a z pewnością pomoże Ci to wieść lepszej jakości życie.