artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Czy warto integrować system sms za pomocą API?

Prowadzenie działań marketingowych to trudna sztuka, która wymaga z jednej strony doskonałej znajomości swojej grupy docelowej, zaś z drugiej nieustannego eksperymentowania i testowania nowych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Oczywiście nie oznacza to, że należy porzucać sprawdzone metody. Masowa wysyłka SMS-ów to skuteczne i tanie narzędzie promocji, wciąż stosowane przez wiele marek. Jak zautomatyzować proces wysyłki? Dlaczego warto pomyśleć o integracji przez API?

Dlaczego warto pomyśleć o masowej wysyłce SMS przy promocji?

Działania promocyjne coraz częściej przenoszą się do sieci. Nikogo nie powinien dziwić taki stan rzeczy, gdyż na różnego rodzaju platformach społecznościowych i na przeglądaniu najróżniejszych stron internetowych tracimy każdego dnia nawet kilka godzin. Marki doskonale o tym wiedzą i starają się być wszędzie tam, gdzie znajdują się ich potencjalni klienci. Oczywiście nie oznacza to, że klasyczne metody promocji – takie jak chociażby email marketing czy masowa wysyłka SMS - wyszły z użytku.

Wiele firm gromadzi i przetwarza dane swoich klientów, dysponuje ich danymi kontaktowymi i stosownymi zgodami na działania marketingowe. Otwiera to możliwości w zakresie kierowania do nich spersonalizowanych komunikatów marketingowych. Nie muszą się one wcale opierać wyłącznie na prostym przekazie – np. przypomnieniu o rozpoczynającej się konkretnego dnia wyprzedaży. Dysponując danymi na temat klienta i znając jego preferencje i historię zakupów, firmy są w stanie przewidywać z większą lub mniejszą skutecznością zainteresowanie konkretnych klientów poszczególnymi produktami, a nawet typować, kiedy będą planowali ich kupno. W dobie sztucznej inteligencji i zaawansowanych modeli, generowanie takich danych nie stanowi większego problemu.

Jak skutecznie wysyłać marketingowe wiadomości SMS?

Prowadzenie skutecznych działań marketingowych z wykorzystaniem danych o klientach i kierowanie do nich spersonalizowanych SMS-ów wymaga dostępu do odpowiednich narzędzi. Mowa nie tylko o narzędziach, które pozwolą na szybką analizę danych i wygenerowanie spersonalizowanych wiadomości dla określonej grupy klientów. Tak przygotowane wiadomości trzeba również do nich wysłać. Firmy mogą wprawdzie korzystać z bramek internetowych i w taki sposób kierować komunikację do klientów, jednak nie jest to zbyt optymalne rozwiązanie.

Większość dużych firm, które aktywnie korzystają z SMS marketingu, współpracuje z podmiotami, które specjalizują się w masowej wysyłce. Podmioty tego typu dysponują odpowiednią infrastrukturą i dużymi możliwościami. W rezultacie w zaledwie w kilka chwil są w stanie wysłać ogromną ilości SMS-ów i dostarczyć zlecającemu szczegółowy raport dotyczące takiej wysyłki.

W jaki sposób odbywa się współpraca z takim podmiotem. Modeli jest co najmniej kilka. Wiele firm, zwłaszcza tych, które z SMS marketingu korzystają stosunkowo rzadko, przekazuje plik CSV, który zawiera wszystkie istotne detale – numer adresata wiadomości oraz samą wiadomość. Większe podmioty stawiają zwykle na bardziej zautomatyzowane rozwiązania – tj. integrację poprzez API.

Czym jest SMS API?

Przez SMS API należy rozumieć możliwość integracji firmowego systemu czy bazy danych z systemem podmiotu, który realizuje wysyłkę SMS-ów. Dzięki takiemu połączeniu nie ma konieczności przekazywania jakichkolwiek plików – dane są bowiem przekazywane automatycznie, dzięki czemu wiadomości szybciej trafiają do odbiorców, a marketerzy mają mniej czasochłonnych obowiązków.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Top 5 koszulek myśliwskich

Top 5 koszulek myśliwskich

Jak pielęgnować kręcone włosy u dziecka?

Jak pielęgnować kręcone włosy u dziecka?

Jak się ubrać na rower wczesną wiosną?

Jak się ubrać na rower wczesną wiosną?

Kiedy licówki porcelanowe będą najlepszą opcją?

Kiedy licówki porcelanowe będą najlepszą opcją?

Na czym postawić basen ogrodowy?

Na czym postawić basen ogrodowy?

Jakie kolczyki wybrać do eleganckiej stylizacji?

Jakie kolczyki wybrać do eleganckiej stylizacji?

Jakie są zadania służb porządkowych i informacyjnych podczas imprezy masowej?

Jakie są zadania służb porządkowych i informacyjnych podczas imprezy masowej?

Regeneracja narzędzi diamentowych w profesjonalnym serwisie: ile to kosztuje i czy warto?

Regeneracja narzędzi diamentowych w profesjonalnym serwisie: ile to kosztuje i czy warto?

Jakie są zalety wynajmu busa z kierowcą w porównaniu z innymi formami transportu?

Jakie są zalety wynajmu busa z kierowcą w porównaniu z innymi formami transportu?

Jakie są zalety łóżek metalowych w porównaniu z innymi materiałami?

Jakie są zalety łóżek metalowych w porównaniu z innymi materiałami?

Modne kolory i wzory koszulek męskich na sezon wiosna-lato 2023

Modne kolory i wzory koszulek męskich na sezon wiosna-lato 2023

Dlaczego warto wybrać farby Ralston do remontu i dekoracji wnętrz?

Dlaczego warto wybrać farby Ralston do remontu i dekoracji wnętrz?

Jak wybrać stół do ogrodu? Podpowiadamy!

Jak wybrać stół do ogrodu? Podpowiadamy!

Jak często wymieniać końcówki w irygatorze?

Jak często wymieniać końcówki w irygatorze?

Altany ogrodowe z drewna — dlaczego warto postawić na naturalne materiały?

Altany ogrodowe z drewna — dlaczego warto postawić na naturalne materiały?

Masaż biurowy - jak działa i dlaczego warto z niego skorzystać?

Masaż biurowy - jak działa i dlaczego warto z niego skorzystać?

Zdrowe włosy i paznokcie - jak o nie dbać?

Zdrowe włosy i paznokcie - jak o nie dbać?

Jak zostać konsultantką Avon?

Jak zostać konsultantką Avon?

Duże donice do salonu

Duże donice do salonu

Jakie akcesoria fotograficzne warto wybrać do fotografii produktowej

Jakie akcesoria fotograficzne warto wybrać do fotografii produktowej

Tags

Kategorie