Roczna liczba sprzedaży internetowych w Polsce wzrasta średnio o 15%. Według statystyk, około 82% polskich użytkowników internetu dokonuje zakupów online. Udział e-commerce w ogólnej sprzedaży w Polsce w 2024 roku szacuje się na poziomie 14%. Taka popularność sklepów internetowych wśród klientów jest w pełni uzasadniona: jest to wygodne, szybkie i proste.
Dla właścicieli sklepów internetowych na platformie web-systems.pro jest to korzystny biznes. A dzięki rozwojowi technologii chmurowych tworzenie i organizowanie sklepów internetowych stało się jeszcze łatwiejsze. W infrastrukturze chmurowej twoja strona działa stabilnie i szybko, a Ty ograniczasz się do minimalnych inwestycji w sprzęt IT. Jakie jeszcze korzyści niosą chmury w e-commerce?
Dlaczego klienci przyciągają sklepy internetowe.
To, że liczba sklepów internetowych i klientów online systematycznie rośnie, jest zrozumiałe. Dla klientów zalety sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są oczywiste:
- Ceny w sklepach internetowych są niższe niż w tradycyjnych punktach sprzedaży, ponieważ właścicielom nie trzeba płacić za wynajem lokali.
- Wybór produktów w sklepach internetowych jest znacznie większy niż na wystawach tradycyjnych sklepów. Dlaczego klient miałby kupować to, co mu się trafi, skoro może wejść na internet i wybrać to, czego chce?
- Szybka, często darmowa dostawa. A wszystko dzięki dynamicznie rozwijającej się logistyce (która, zresztą, również korzysta z chmur. :)
- Oszczędzasz czas, zamawiając produkty o dowolnej porze, bez względu na godziny otwarcia sklepu.
Korzyści ze sklepów internetowych dla ich właścicieli.
Web Systems Pro jest korzystny nie tylko dla klientów, ale także dla jego właściciela. :) Oto dlaczego:
- Oszczędność na wynajmie lokalu. Często przy wynajmie dochodzi konieczność remontu, wyposażenia sklepu, zakupu witryn i innych podobnych rzeczy. To wymaga znacznych nakładów, które są szczególnie odczuwalne dla początkującego biznesu.
- Szeroka publiczność klientów. Liczba potencjalnych klientów nie jest ograniczona mieszkańcami ulicy, dzielnicy czy miasta. Klient może być zarówno z sąsiedniego domu, jak i mieszkać na innym kontynencie.
- Skuteczna reklama twojego sklepu. Co jest skuteczniejsze: umieścić banner gdzieś na ulicy czy zrobić to samo na ogromnych przestrzeniach internetu? Dla biznesu online dostępne są reklama kontekstowa, pozycjonowanie SEO, mailing, promocja w mediach społecznościowych...
- Możliwość automatyzacji procesu sprzedaży. Kiedy twój biznes nabierze rozpędu, można upraszczać rutynowe procesy i skupić się na ważniejszych rzeczach. Automatyzacja zmniejszy liczbę błędów pracowników, zmniejszy obciążenie księgowości i pozwoli lepiej prowadzić ewidencję towarów. W tym pomogą specjalne produkty takie jak CRM, automatyczne ładowanie produktów, usługi do zarządzania zadaniami pracowników (na przykład aplikacje "Zadania", "Zdalenka") i wiele innych.
Co trzeba wiedzieć przed otwarciem sklepu internetowego.
Do stabilnej pracy potrzebny jest wysokiej jakości sprzęt. Zasoby o niewystarczającej mocy spowolnią działanie strony, co odbije się na liczbie sprzedaży.
Według statystyk, średni czas ładowania strony internetowej segmentu e-commerce wynosi 6,5 sekundy. Jednak te strony, których czas ładowania przekracza 6,5 sekundy, sprzedają o 8 razy mniej niż ich szybsi konkurenci! Natomiast preferowany przez użytkowników czas ładowania to 2 sekundy. Ponadto około połowa wszystkich właścicieli sklepów internetowych traci swoich klientów z powodu wolnej pracy strony. Nie ma chęci do zwiększania tego smutnego wskaźnika, prawda?
Dodatkowe inwestycje w drogi sprzęt mogą się nie zwrócić. Ponadto nie zawsze jest to konieczne, jeśli twój sklep internetowy nie jest bardzo obciążony odwiedzającymi lub dopiero rozpoczyna działalność.
Bezpośrednio związany z zasobami jest pytanie o ich skalowalność. Kiedy twój sklep internetowy zacznie dynamicznie się rozwijać, będziesz musiał zainwestować dodatkowe środki w nowe, bardziej wydajne serwery. Ale co, jeśli biznes nie pójdzie tak dobrze? To zamarznięte środki, niepokoje i trzeba coś zrobić z tym sprzętem.
Jak chmury mogą pomóc w pracy sklepów internetowych.
Jednym z najlepszych rozwiązań dla stabilnej pracy i oszczędności w biznesie jest korzystanie z chmur. Praca sklepu internetowego przy użyciu fizycznych serwerów (konwencjonalne podejście) i infrastruktury chmurowej (mądre podejście) wygląda mniej więcej tak:
Sklep internetowy na etapie otwarcia.
Konwencjonalne podejście: określasz potrzebne zasoby sprzętowe IT, dowiadujesz się i porównujesz ceny. Jednak oszacowanie jest przybliżone, na krótkoterminową perspektywę, ponieważ trudno jest przewidzieć rozwój biznesu. Inwestujesz znaczne środki w sprzęt, a następnie w zakup towarów. Wynajmujesz pomieszczenie na serwerownię lub zajmujesz miejsce w domu. Oceniasz nakłady finansowe i z przerażeniem myślisz, ile czasu będzie potrzebne na zwrot zainwestowanych środków.
Mądre podejście: decydujesz, co chcesz sprzedawać i ile towarów należy zakupić. Przewidujesz obciążenia witryn i liczbę odwiedzających. Następnie wybierasz odpowiedni plan cenowy u wiarygodnego dostawcy chmury. W trakcie pracy dostosowujesz ilość zasobów do rzeczywistego obciążenia pracy.Sklep internetowy działa aktywnie.
Konwencjonalne podejście: Twoja praca jest w pełni uzależniona od serwera, ponieważ prowadzisz biznes tylko z dedykowanego stanowiska pracy. Jeśli musisz odejść od biznesu, masz dwie opcje. Albo nerwowo reagujesz na zakłócenia planów i pozostajesz pracować, albo jednak rezygnujesz z biznesu. Nawet jeśli tylko tymczasowo, to wiąże się to z utratą klientów i dochodów. Przerwy w dostawie prądu i awarie sprzętu również powodują przerwę w pracy całego biznesu.
Mądre podejście: wyjeżdżasz w podróż służbową, na wakacje, w podróż, a biurko jest zawsze z Tobą. Dostęp do niego jest możliwy z każdego urządzenia 24/7. Wszystko, czego potrzebujesz, to połączenie internetowe.Obciążenie sklepu internetowego znacznie wzrosło, co wpłynęło na wydajność witryny.
Konwencjonalne podejście: pozostawiasz wszystko jak jest i czekasz. Istnieje kilka opcji: strona zaczyna działać wolno, z przerwami, a ty ponownie przygotowujesz środki na zakup sprzętu. Albo część zasobów pozostaje nieużyta, a ty żałujesz pieniędzy, które zostały zainwestowane bez sensu.
Mądre podejście: wchodzisz do swojego panelu administracyjnego chmury i zwiększasz potrzebne zasoby jednym kliknięciem w prostym i zrozumiałym interfejsie użytkownika, po kilku minutach przywracając efektywność pracy sklepu.
Poza tym rozwiązania chmurowe zapewniają bezpieczeństwo i ochronę Twoich danych. Nasze serwery znajdują się w centrach danych znanego i niezawodnego międzynarodowego dostawcy na terenie Polski, a wszystkie usługi działają w chmurze obliczeniowej opartej na centrach danych co najmniej klasy Tier 3. Gwarancja usług wynosi od 99,5% do 99,9%.
Dzięki naszej chmurze otrzymujesz bezpieczne przechowywanie danych i całodobowy dostęp do ważnych informacji z dowolnego miejsca na świecie. Co więcej, wszystkie Twoje dane będą miały codzienną kopię zapasową.
Dbanie o jakość pracy strony nigdy nie jest zbyt późne. Chmury to doskonałe rozwiązanie do hostowania sklepu internetowego na każdym etapie jego działalności, ponieważ jest to niezawodne, wygodne i opłacalne.
Sekret sukcesu Twojego sklepu internetowego zależy nie tylko od szerokiego wyboru produktów i jakości obsługi. Dużo zależy od szybkości i stabilności działania strony, co wpływa na reputację Twojego biznesu i przyciąganie klientów.