artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Chmury w e-commerce. Wszyscy za i przeciw

Roczna liczba sprzedaży internetowych w Polsce wzrasta średnio o 15%. Według statystyk, około 82% polskich użytkowników internetu dokonuje zakupów online. Udział e-commerce w ogólnej sprzedaży w Polsce w 2024 roku szacuje się na poziomie 14%. Taka popularność sklepów internetowych wśród klientów jest w pełni uzasadniona: jest to wygodne, szybkie i proste.

Dla właścicieli sklepów internetowych na platformie web-systems.pro jest to korzystny biznes. A dzięki rozwojowi technologii chmurowych tworzenie i organizowanie sklepów internetowych stało się jeszcze łatwiejsze. W infrastrukturze chmurowej twoja strona działa stabilnie i szybko, a Ty ograniczasz się do minimalnych inwestycji w sprzęt IT. Jakie jeszcze korzyści niosą chmury w e-commerce?

Dlaczego klienci przyciągają sklepy internetowe.

To, że liczba sklepów internetowych i klientów online systematycznie rośnie, jest zrozumiałe. Dla klientów zalety sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są oczywiste:

  • Ceny w sklepach internetowych są niższe niż w tradycyjnych punktach sprzedaży, ponieważ właścicielom nie trzeba płacić za wynajem lokali.
  • Wybór produktów w sklepach internetowych jest znacznie większy niż na wystawach tradycyjnych sklepów. Dlaczego klient miałby kupować to, co mu się trafi, skoro może wejść na internet i wybrać to, czego chce?
  • Szybka, często darmowa dostawa. A wszystko dzięki dynamicznie rozwijającej się logistyce (która, zresztą, również korzysta z chmur. :)
  • Oszczędzasz czas, zamawiając produkty o dowolnej porze, bez względu na godziny otwarcia sklepu.

Korzyści ze sklepów internetowych dla ich właścicieli.

Web Systems Pro jest korzystny nie tylko dla klientów, ale także dla jego właściciela. :) Oto dlaczego:

  1. Oszczędność na wynajmie lokalu. Często przy wynajmie dochodzi konieczność remontu, wyposażenia sklepu, zakupu witryn i innych podobnych rzeczy. To wymaga znacznych nakładów, które są szczególnie odczuwalne dla początkującego biznesu.
  2. Szeroka publiczność klientów. Liczba potencjalnych klientów nie jest ograniczona mieszkańcami ulicy, dzielnicy czy miasta. Klient może być zarówno z sąsiedniego domu, jak i mieszkać na innym kontynencie.
  3. Skuteczna reklama twojego sklepu. Co jest skuteczniejsze: umieścić banner gdzieś na ulicy czy zrobić to samo na ogromnych przestrzeniach internetu? Dla biznesu online dostępne są reklama kontekstowa, pozycjonowanie SEO, mailing, promocja w mediach społecznościowych...
  4. Możliwość automatyzacji procesu sprzedaży. Kiedy twój biznes nabierze rozpędu, można upraszczać rutynowe procesy i skupić się na ważniejszych rzeczach. Automatyzacja zmniejszy liczbę błędów pracowników, zmniejszy obciążenie księgowości i pozwoli lepiej prowadzić ewidencję towarów. W tym pomogą specjalne produkty takie jak CRM, automatyczne ładowanie produktów, usługi do zarządzania zadaniami pracowników (na przykład aplikacje "Zadania", "Zdalenka") i wiele innych.

Co trzeba wiedzieć przed otwarciem sklepu internetowego.

Do stabilnej pracy potrzebny jest wysokiej jakości sprzęt. Zasoby o niewystarczającej mocy spowolnią działanie strony, co odbije się na liczbie sprzedaży.

Według statystyk, średni czas ładowania strony internetowej segmentu e-commerce wynosi 6,5 sekundy. Jednak te strony, których czas ładowania przekracza 6,5 sekundy, sprzedają o 8 razy mniej niż ich szybsi konkurenci! Natomiast preferowany przez użytkowników czas ładowania to 2 sekundy. Ponadto około połowa wszystkich właścicieli sklepów internetowych traci swoich klientów z powodu wolnej pracy strony. Nie ma chęci do zwiększania tego smutnego wskaźnika, prawda?

Dodatkowe inwestycje w drogi sprzęt mogą się nie zwrócić. Ponadto nie zawsze jest to konieczne, jeśli twój sklep internetowy nie jest bardzo obciążony odwiedzającymi lub dopiero rozpoczyna działalność.

Bezpośrednio związany z zasobami jest pytanie o ich skalowalność. Kiedy twój sklep internetowy zacznie dynamicznie się rozwijać, będziesz musiał zainwestować dodatkowe środki w nowe, bardziej wydajne serwery. Ale co, jeśli biznes nie pójdzie tak dobrze? To zamarznięte środki, niepokoje i trzeba coś zrobić z tym sprzętem.

Jak chmury mogą pomóc w pracy sklepów internetowych.

Jednym z najlepszych rozwiązań dla stabilnej pracy i oszczędności w biznesie jest korzystanie z chmur. Praca sklepu internetowego przy użyciu fizycznych serwerów (konwencjonalne podejście) i infrastruktury chmurowej (mądre podejście) wygląda mniej więcej tak:

  • Sklep internetowy na etapie otwarcia.

    Konwencjonalne podejście: określasz potrzebne zasoby sprzętowe IT, dowiadujesz się i porównujesz ceny. Jednak oszacowanie jest przybliżone, na krótkoterminową perspektywę, ponieważ trudno jest przewidzieć rozwój biznesu. Inwestujesz znaczne środki w sprzęt, a następnie w zakup towarów. Wynajmujesz pomieszczenie na serwerownię lub zajmujesz miejsce w domu. Oceniasz nakłady finansowe i z przerażeniem myślisz, ile czasu będzie potrzebne na zwrot zainwestowanych środków.
    Mądre podejście: decydujesz, co chcesz sprzedawać i ile towarów należy zakupić. Przewidujesz obciążenia witryn i liczbę odwiedzających. Następnie wybierasz odpowiedni plan cenowy u wiarygodnego dostawcy chmury. W trakcie pracy dostosowujesz ilość zasobów do rzeczywistego obciążenia pracy.
  • Sklep internetowy działa aktywnie.

    Konwencjonalne podejście: Twoja praca jest w pełni uzależniona od serwera, ponieważ prowadzisz biznes tylko z dedykowanego stanowiska pracy. Jeśli musisz odejść od biznesu, masz dwie opcje. Albo nerwowo reagujesz na zakłócenia planów i pozostajesz pracować, albo jednak rezygnujesz z biznesu. Nawet jeśli tylko tymczasowo, to wiąże się to z utratą klientów i dochodów. Przerwy w dostawie prądu i awarie sprzętu również powodują przerwę w pracy całego biznesu.
    Mądre podejście: wyjeżdżasz w podróż służbową, na wakacje, w podróż, a biurko jest zawsze z Tobą. Dostęp do niego jest możliwy z każdego urządzenia 24/7. Wszystko, czego potrzebujesz, to połączenie internetowe.
  • Obciążenie sklepu internetowego znacznie wzrosło, co wpłynęło na wydajność witryny.

    Konwencjonalne podejście: pozostawiasz wszystko jak jest i czekasz. Istnieje kilka opcji: strona zaczyna działać wolno, z przerwami, a ty ponownie przygotowujesz środki na zakup sprzętu. Albo część zasobów pozostaje nieużyta, a ty żałujesz pieniędzy, które zostały zainwestowane bez sensu.
    Mądre podejście: wchodzisz do swojego panelu administracyjnego chmury i zwiększasz potrzebne zasoby jednym kliknięciem w prostym i zrozumiałym interfejsie użytkownika, po kilku minutach przywracając efektywność pracy sklepu.

Poza tym rozwiązania chmurowe zapewniają bezpieczeństwo i ochronę Twoich danych. Nasze serwery znajdują się w centrach danych znanego i niezawodnego międzynarodowego dostawcy na terenie Polski, a wszystkie usługi działają w chmurze obliczeniowej opartej na centrach danych co najmniej klasy Tier 3. Gwarancja usług wynosi od 99,5% do 99,9%.

Dzięki naszej chmurze otrzymujesz bezpieczne przechowywanie danych i całodobowy dostęp do ważnych informacji z dowolnego miejsca na świecie. Co więcej, wszystkie Twoje dane będą miały codzienną kopię zapasową.

Dbanie o jakość pracy strony nigdy nie jest zbyt późne. Chmury to doskonałe rozwiązanie do hostowania sklepu internetowego na każdym etapie jego działalności, ponieważ jest to niezawodne, wygodne i opłacalne.

Sekret sukcesu Twojego sklepu internetowego zależy nie tylko od szerokiego wyboru produktów i jakości obsługi. Dużo zależy od szybkości i stabilności działania strony, co wpływa na reputację Twojego biznesu i przyciąganie klientów.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Tags

Kategorie