Jak odróżnić dobre spedycje transportowe od tych mniej rzetelnych? Na co zwracać uwagę podczas szukania kontrahenta?

Przewozy międzynarodowe to skomplikowana i złożona sprawa. Dlatego przy wyborze kontrahenta ogromną rolę odgrywa rzetelność. A jak ją sprawdzić? Najlepiej prosząc o referencje od poprzednich klientów – w razie wątpliwości można je dodatkowo potwierdzić chociażby telefonicznie i zapytać o wszystkie aspekty współpracy. To pozwoli uniknąć niespodzianek w czasie współpracy. A co z negatywnymi opiniami? Te trudniej zweryfikować, bowiem dodawane są zazwyczaj anonimowo, istnieje też prawdopodobieństwo, że ich autorem nie jest niezadowolony klient, ale konkurencja. W przypadku jednak, gdy złych opinii jest dużo i pojawiają się w nich podobne problemy, należy zachować dużą ostrożność.

Nie mniej istotną wagę ma cena usług. Porównując oferty dwóch (lub więcej) firm, należy sprawdzić, czy na pewno sprawdzamy te same parametry i co obejmuje cena w obu przypadkach. Nawet najniższa cena nie wynagrodzi nam spóźnienia czy uszkodzenia towaru!

Flota samochodowa to kolejna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, gdy interesuje nas spedycja międzynarodowa. Na stronie przewoźnika Zmudatrans.com.pl możemy np. przeczytać, że ich ciężarówki mają przyczepy typu firana, które umożliwiają załadunek i rozładunek z boku. W praktyce oznacza to, że w każdej chwili możesz dostać się do swojego towaru – między innymi wtedy, gdy z jakiś przyczyn musisz wyciągnąć go wcześniej niż planowałeś.

Chociaż spedytor międzynarodowy podróżuje po całym świecie, ważne jest miejsce jego siedziby. Jeżeli Twoja firma mieści się w Krakowie, rozsądnie jest szukać dobre firmy transportowe w Krakowie, a nie Gdańsku. Osobiste odwiedziny w firmie często powiedzą więcej o przedsiębiorstwie, panującej w nim atmosferze i stylu pracy, niż nawet najwnikliwsze czytanie opinii w Internecie.

Decyzja o wyborze spedytora powinna być podjęta rozważnie i być poprzedzona dokładnymi poszukiwaniami. Dzięki temu można uniknąć niespodzianek w przyszłości oraz nawiązać długofalową współpracę z firmą, która najlepiej spełnia Twoje wymagania. A mniej czasu na szukanie kolejnych spedytorów to więcej czasu na zajęcie się podstawową częścią Twojej działalności.  

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki