Sposobów wypromowania swojego biznesu w internecie jest wiele, jednak tylko niektóre z nich przynoszą satysfakcjonujące efekty. Coraz popularniejszą metodą stało się zastosowanie SEO, z którego korzystają zarówno mniejsze firmy, jak i rozbudowane przedsiębiorstwa.

Jak działa SEO?

SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimalization - jest to zestaw działań, których efektem jest wyprowadzenie strony internetowej danego przedsiębiorstwa na wysoki poziom w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu dana witryna staje się bardziej widoczna i wzrasta liczba wejść. Przekłada się to pośrednio na rozpowszechnienie oferty danego przedsiębiorstwa i zwiększenie liczby klientów.

Ponadto dzięki zastosowaniu SEO budowany jest wizerunek firmy, która staje się lepiej rozpoznawalna. W ramach SEO można wyróżnić dwie podgrupy podejmowanych działań. Pierwszą z nich jest optymalizacja, której celem jest dopasowanie danej strony internetowej do algorytmów Google. Procesy te obejmują zarówno poprawienie techniczne czy modyfikację kodu strony, jak i wprowadzenie na stronę wartościowych treści – tekstów czy grafik. Drugą podgrupą podejmowanych w ramach SEO kroków są działania off-site, nazywane również link buildingiem, czyli wszystkie procesy zachodzące poza witryną. Ich zadaniem jest zwiększenie liczby linków przychodzących do danej witryny. Linki mają na celu przeniesienie mocy strony źródłowej na stronę docelową.

SEO jest wysoce efektywną metodą zwiększenia zainteresowania danym przedsiębiorstwem poprzez jego wypromowanie. Każdy z nas szukając informacji w wyszukiwarce Google korzysta głównie z pierwszych wyników wyszukania. Umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w rankingu zwiększa szansę, że internauta poszukujący informacji na dany temat kliknie właśnie na nią.

Zanim SEO nabrało takich kształtów, jak obecnie, powszechne było wykorzystywanie dużej ilości słów kluczowych lub pozyskiwanie płatnych linków. Już po krótkim czasie specjaliści Google widząc powstające trendy postanowili wdrożyć szereg algorytmów, które zapobiegają i uniemożliwiają wykorzystywanie takich technik w celu wypromowania swojej witryny. W przypadku stosowania owych taktyk strona internetowa może otrzymać sankcję w postaci całkowitego wykluczenia jej z indeksu . Dobór technik pozycjonowania powinien być poprzedzony analizą strony i dotychczasowych działań, dlatego profesjonalne agencje na początku współpracy przygotowują audyt SEO.

seo-obrazek2.jpg

Zalety skorzystania z SEO

Zalet płynących ze skorzystania z SEO jest bardzo wiele, dlatego tak często przedsiębiorcy decydują się na podjęcie właśnie tej metody wypromowania swojego biznesu.

Największą korzyścią SEO jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Coraz większa ilość osób odwiedzających stronę wiąże się ze zwiększeniem zainteresowania zarówno proponowanymi towarami, jak i usługami i samą marką. Nawet jeśli internauta nie skorzysta z oferty być może zapamięta ją i chętnie wykorzysta w przyszłości. Ruch na stronie można kontrolować poprzez narzędzia analityczne, które umożliwiają również zestawienie zwiększenia dochodów ze zwiększeniem liczby odwiedzających stronę internetową.

Kolejną ważną zaletą jest fakt, że dzięki wysokiej pozycji strony internetowej automatycznie wzbudza ona większe zaufanie. Pierwsze wyszukiwania są najchętniej sprawdzane i podświadomie uznawane za najbardziej rzetelne i trafne. Dzięki wysokiej pozycji budowany jest wizerunek przedsiębiorstwa. Klient bardzo szybko zapamiętuje strony internetowe, a jej odpowiedni wygląd połączony z wysoką pozycją w rankingu gwarantuje zwiększenie zainteresowania.

Wykorzystanie SEO daje także olbrzymie możliwości związane z rozwojem własnego biznesu. Wysoka pozycja w wyszukiwarce może spowodować, że zarówno oferowanymi towarami, jak i usługami zainteresują się osoby spoza granic Polski. Śledząc preferencje klientów i dostosowując stronę internetową do ich potrzeb możliwe jest osiągniecie szybkich pozytywnych efektów w postaci zwiększenia sprzedaży lub ilości potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą na pozycjonowanie we Wrocławiu, przygotowaną przez agencję marketingową LTB - zapraszamy na https://seo.ltb.pl/.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki