Wdrożenie narzędzia do komunikacji wewnętrznej jakim jest Workplace by Facebook to duży krok dla organizacji, która jest nastawiona na rozwój komunikacji zarówno wśród pracowników jak również z firmami na zewnątrz. Mimo iż narzędzie zaoferowane przez Facebooka istnieje od 2015 roku, to nadal duża liczba firm nie poznała jeszcze szeregu korzyści i funkcji jakie posiada Workplace.

Bez względu na stanowisko, głos każdego pracownika ma ogromne znaczenie w procesie funkcjonowania firmy. Burze pomysłów i wewnętrzne fora dyskusyjne są najlepszym rozwiązaniem wielu problemów jak również początkiem biznesowych rewolucji. Rolą zarządu i osób obejmujących stanowisko na poziomie C (CEO, CTO,COO) jest zadbanie o poprawną komunikację wewnętrzną w całej organizacji. Jak do tego może dojść zarówno mały 10 osobowy startup i ogromna korporacja? Poprzez implementację odpowiedniego narzędzia - Workplace by Facebook.

Czym się charakteryzuje? Co możemy po nim oczekiwać? Postaram się opisać najważniejsze korzyści dla firmy, które zaowocowały w naszym startupie jak również w takich organizacjach jak: Orange czy WOŚP.

1. Współpraca z zewnętrznymi firmami

MCG (Multi-company groups) pozwalają na utworzenie przestrzeni do współpracy z firmami z zewnątrz: agencje, dostawcy czy hurtownicy. Przejrzysty układ grup to idealny powód, by podzielić platformę do komunikacji według własnych potrzeb. Tworząc wielofirmowe grupy zachowasz ład i porządek w komunikacji ze wszystkimi współpracującymi firmami.

2. Keep it smart and simple

Workplace by Facebook może stanowić alternatywę dla wielu różnych narzędzi komunikacyjnych m.in intranet, czy wewnętrzne listy e-mailingowe. Dlatego efektywność biznesowa jest budowana za pomocą prostych narzędzi właśnie takich jak Workplace. Im rozwiązanie jest bardziej intuicyjne, tym więcej korzyści przynosi dla firmy.

3. Oszczędność czasu i pieniędzy.

Większość funkcji jakie posiada Workplace m.in Newsfeed, Wiadomości, Grupy, są bardzo dobrze znane użytkownikom. Łatwość w użyciu sprawia, że wdrożenie Workplace do firmy staje się jeszcze prostsze i mniej kosztowne.

W przypadku małych firm, gdy budżet i czas to elementy ściśle ograniczone, drogie szkolenia dla pracowników są odbierane niechętnie przez przedsiębiorców. Dlatego wdrożenie i adaptacja nowego narzędzia musi odbyć się w jak najkrótszym czasie, nie generując przy tym dodatkowych kosztów.

4. Indywidualna kultura organizacji

Dzielenie się pomysłami jest możliwe dzięki dwukierunkowej komunikacji, którą umożliwia Workplace. Twoi współpracownicy mogą udostępniać ważne dla nich informacje jak również wymieniać się pomysłami dotyczącymi funkcjonowania organizacji. Dostępne na platformie GIFy oraz ikony emoji pozwolą na jeszcze większą swobodę wymiany zdań podczas burzy mózgów.

5. Oddzielna i bezpieczna platforma.

Certyfikat ISO 27001 przyznawany jest firmom spełniającym międzynarodowe normy bezpieczeństwa. Workplace by Facebook jest posiadaczem tego certyfikatu, tym samym stając się w pełni bezpieczną firmą przechowującą dane setek tysięcy pracowników. Korzystając z Workplace masz pewność, że dane Twojej firmy i pracowników są w pełni bezpieczne.

6. Integracja Workplace z narzędziami, których już używasz.

Otwarte API oraz integracje pozwolą Ci na połączenie Workplace by Facebook z narzędziami z których korzysta Twój zespół. Przykładowe aplikacje to: G Suite, Salesforce, Dropbox, Office i wiele innych. Elastyczność platformy nie wymaga przeprowadzenia drastycznych zmian, które mogłyby zaburzyć rytm pracy Twoich pracowników.

7. Wszystko w jednym miejscu.

Efektywność Twojego zespołu jest większa, dzięki utrzymaniu całej komunikacji na jednej platformie. Czat, powiadomienia i transmisje na żywo z konferencji to najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie spójność komunikacji.

8. Automatyzacja zadań.

Ponad tysiąc botów jest dostępnych na platformie Workplace, umożliwiając tym samym tworzenie zadań, przypomnień oraz ankiet. Automatyzacja pracy staje się coraz bardziej wymaganym elementem w biznesie na wielu poziomach.

9. Biznes pod kontrolą

Zachowując komunikację w jednym miejscu jako szef i administrator trzymasz rękę na pulsie. Z dostępnych raportów dowiesz się:

  • które grupy są najbardziej aktywne
  • kto w minionym tygodniu wykazał się największym zaangażowaniem
  • kto w ostatnim czasie logował się na swoje konto
  • kto pracuje mobilnie, a kto z desktopu
  • kto tworzy najwięcej treści
  • kto w pełni uzupełnił swój profil
  • kto ma już przydzielonego do siebie menedżera

Jak widzisz, wdrożenie Workplace w firmie może przynieś mnóstwo korzyści, nie tylko tych biznesowych. Dlatego warto zadać sobie pytanie, jak duże straty ponosisz poprzez błędną komunikację wewnętrzna oraz jak możesz usprawnić proces obiegu informacji w Twojej firmie?

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki