Co zrobić, aby konsultant telefoniczny utrzymał wysoki poziom motywacji? Nie jest to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że każdy reaguje na innego rodzaju zachęty. Istnieją jednak czynniki, które znacząco zwiększają zadowolenie z pracy w call center. Firma, która jest ich świadoma, ma szansę stworzyć wyjątkowo skuteczny zespół.  W czym tkwi sekret skutecznego motywowania, opowiada manager pracujący w jednym z największych warszawskich call center.

Pierwsze doświadczenie zawodowe i szkolenia

Call center stanowi cenny przystanek na ścieżce kariery młodych osób. Pozwala zapoznać się z kulturą pracy, uczy współpracy zespołowej, daje okazję do zdobycia umiejętności miękkich, takich jak planowanie zadań, komunikacja z różnymi typami osób, poruszanie się po strukturach większej organizacji. Nie mniej cenna jest wiedza płynąca ze szkoleń. Konsultanci uczestniczą w szkoleniach produktowych, ale i rozwijających ich własne kompetencje. To dobre lekcje na przyszłość. Sam ten fakt motywuje wiele osób do sprawdzenia się w call center. Firma o znanej na tym rynku marce może stanowić wartościowy wpis do CV. Rekrutrzy wiedzą, że kandydaci z takim doświadczeniem dobrze sprawdzą się w korporacji, bo call center często mają podobne struktury. Doświadczenie ‘na słuchawce’ sprawia też

Elastyczne godziny pracy

Większość pracujących studentów podejmuje się dorywczych prac w weekendy i wakacje. W call center można wykorzystywać nawet dłuższe okienka między zajęciami i wolne popołudnia. Pracodawcy biorą pod uwagę potrzeby uczących się osób i pozwalają im dość elastyczne kształtować grafik. Jak wskazują badania, elastyczny czas pracy stanowi jedną z największych korzyści pozapłacowych.

Premie, konkursy, wyróżnienia

Dobrze skonstruowany program bonusowy powinien zapewniać pracownikom odczuwalne korzyści. Nagrody za każdą skuteczną sprzedaż, za jakość pracy, premie za realizację lub przekroczenie celów sprzedażowych – to sposoby na zmotywowanie pracowników do dalszych starań. Niektóre z call center stosują także doraźne sposoby motywacji w postaci konkursów, które mają zaktywizować zespół. Nagrody w nich mogą być finansowe lub rzeczowe. Nie mniej motywujące są pochwały i wyróżnienia jak np. tytuł pracownika miesiąca, czy współtworzenie skryptów lub szkoleń. Prawidłowo przekazywana informacja zwrotna na temat postępów i obszarów do poprawienia również jest nie bez znaczenia.

 

Miejsce pracy, które motywuje

Wygodne stanowiska pracy, nowoczesny sprzęt i technologie, współpracownicy w podobnym wieku, wspólnie realizowane akcje i projekty, np. charytatywne, przestrzeń do integracji – to wszystko składa się na szeroko pojętą atmosferę miejsca pracy.

Jak mówi Karol, pracownik call center ccig.pl z Warszawy, w tej pracy można nawiązać znajomości, które przenoszą się do prawdziwego życia. To tylko jedna z korzyści. Nie bez znaczenia jest też nowocześnie wyposażone biuro w atrakcyjnej lokalizacji i miłe bonusy, takie jak karta z rabatami na różne produkty i usługi, czy owoce dostarczane do biura dwa razy w tygodniu. Karol docenia też akcje PASJONACI, organizowaną przez CCIG. To dzięki wsparciu firmy jego koledzy mogli rozwijać swoje hobby związane ze sportem, sztuką czy podróżami. Dobrze pracuje się w miejscu, które motywuje do rozwijania kreatywnej strony swojej osobowości.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki