Wynagrodzenie dla opiekunek seniorów w Niemczech jest kwestią indywidualną. Zależy ono przede wszystkim od zakresu obowiązków opiekunki, jej znajomości języka niemieckiego, czy też tego, jakie posiada doświadczenie, niekoniecznie zawodowe. Naturalnie, ważne są w konkretnym przypadku zapisy umowy związane z warunkami zatrudnienia.

Co liczy się przy podawaniu wynagrodzenia dla opiekunek?

Zarobki opiekunki zależą od czynników podanych powyżej, a najlepiej korzystać z pośrednictwa pracy w firmach renomowanych jak CareWork, gdzie otrzymuje się umowę, w której zapisy obejmują wynagrodzenie. Taka praca dla opiekunek w Niemczech również gwarantuje wyższe zarobki. Na stronie firmy, znajdującej się pod adresem carework.pl znajduje się informacja na temat kwoty wynagrodzenia, a poza tym można liczyć na specjalne dodatki oraz premie. Im większe kompetencje opiekunki, tym lepsze powinny być jej zarobki. Bardzo ważne jest to, że minął trend wśród opiekunek, opierający się na założeniu, że lepiej będzie, kiedy pracować będą one „na czarno”. Nie zawsze bowiem było to dla nich korzystne. To sprawia, że firmy takie jak CareWork mogą się rozwijać, a tym samym rośnie prestiż opiekunek polskich za granicą.

Wynagrodzenie a zakres obowiązków opiekunki

W zależności od tego, jaki jest zakres obowiązków opiekunki, takie też będzie jej wynagrodzenie. Im więcej obowiązków opiekunka bierze na siebie, na przykład z uwagi na chorobę seniora, tym powinna lepiej zarabiać. Nie bez znaczenia jest to, czy opiekunka zajmuje się wyłącznie pielęgnacją, czy też ma nad sobą opiekę medyczną. Aktualnie, przeciętne zarobki opiekunki wahają się pomiędzy 900 a 1800 euro. Rozpiętość ta wynika z możliwości pracodawcy, zakresu obowiązków, a także z samych kompetencji, jakie posiada opiekunka.

W związku z tym, warto współpracować z tak doświadczonymi firmami jak CareWork, gdyż dzięki temu można spodziewać się tego, iż wszystkie kwestie związane z wypłatą wynagrodzenia będą jasne, a sama pensja, powiązana z kompleksowym zakresem opieki będzie na wysokim poziomie.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki