Jeszcze do niedawna targi handlowe były jednym z najpopularniejszych sposobów na to, aby pozyskać nowych klientów i partnerów. Choć dziś tracą na znaczeniu z powodu popularyzacji marketingu internetowego, dla wielu branż w dalszym ciągu są kluczowym elementem promocji. Co zrobić, aby kolejne targi były maksymalnie efektywne i przyniosły Twojej firmie oczekiwany zysk?

Zacznij od dobrego planu

Jeżeli wybrałeś już targi, na których chcesz zaprezentować swoją ofertę, dowiedz się jak najwięcej o miejscu, w którym będziesz się wystawiał. Podczas rezerwacji miejsca sprawdź wielkość pawilonu lub sali, w którym odbędą się targi – zobacz, jak dużą przestrzeń będziesz miał do dyspozycji, a jeśli to możliwe, dowiedz się także, kto będzie z Tobą sąsiadował. Dzięki temu będziesz wiedział na jaką formę reklamy będziesz mógł sobie pozwolić: czy jedyne, co zmieści się na Twoim stanowisku to banner z logotypem Twojej firmy i nieduży stolik, czy może namiot reklamowy, który pozwoli Ci na lepszą ekspozycję firmowych kolorów i doskonałą organizację przestrzeni.

Zadbaj o projekt swojego stoiska

Miejsce wystawowe Twojej firmy powinno być estetyczne i funkcjonalne zarazem. Zastanów się, co wyróżnia Cię na tle pozostałych wystawców i przekuj to w swój największy atut. Przygotuj materiały reklamowe, które ściągną uwagę zwiedzających, ale też takie, które będą mogli wziąć ze sobą. Nie zapomnij o wizytówkach oraz… odpowiednim ubiorze reprezentujących Twoją markę pracowników. Eksponuj swoje logo i firmowe barwy, ale rób to z rozmysłem i bez niepotrzebnej przesady.

Wyselekcjonuj najlepszych sprzedawców

Skoro wspomnieliśmy już o ubiorze osób obsługujących Twoje stanowisko, zostańmy przy nich nieco dłużej. Aby Twoja obecność na targach przyniosła oczekiwany efekt, ważne jest, aby obsługą stoiska zajęli się najlepsi pracownicy. Co to znaczy najlepsi? Targi handlowe wymagają przede wszystkim wysoce rozwiniętych zdolności interpersonalnych. Osoba odpowiedzialna za kontakt z potencjalnym klientem czy partnerem powinna być rozmowna i aktywna, ale nie natarczywa. Ważne jest także, aby doskonale znała produkt, który chcecie sprzedać – nigdy nie wiadomo, jak dociekliwy będzie Wasz rozmówca.

Podsumowanie

Powyższe wskazówki to oczywiście nie wszystko. Na powodzenie Twojej wizyty na targach branżowych ma wpływ wiele czynników, jednak wspomniane wyżej zasady to absolutna podstawa, której warto się trzymać podczas każdej imprezy branżowej. Zachęcaj do interakcji, rozmawiaj z przechodniami, uśmiechaj się do nich i eksponuj swoje logo na namiotach reklamowych, plakatach i wizytówkach, a z pewnością Cię zapamiętają.

Więcej na: http://inventini.com/namioty-reklamowe/

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki