Strona internetowa firmy przynosi wymierne korzyści biznesowe. Niewiele osób rezygnuje z nie, a głównie z obawy o duże koszty wykonania i prowadzenia strony. W jaki sposób podejść do tematu budowy własnej strony internetowej?

Własna strona internetowa firmy to jej wizytówka, odbicie firmy w wirtualnym świecie, ale jej realne znaczenie jest olbrzymie. Strona www może pełnić funkcje informacyjne, służyć do kontaktu z klientami lub do prowadzenia sprzedaży towarów i akwizycji usług. Dlaczego założenie strony internetowej jest takie ważne?

Większość gospodarstw domowych ma dostęp do internetu szerokopasmowego, w związku z tym rośnie liczba osób szukających w internecie informacji o produktach i usługach. Ten potencjał może być wykorzystany tylko wówczas, jeśli wykonamy dla firmy nowoczesną stronę, spełniającą oczekiwania internatów, którzy powinni znaleźć to, czego szukają. Obszar działania firmy może powiększyć się wielokrotnie, a zyski oczywiście wzrosnąć. Jest w Polsce wiele firm, które rozwinęły swoją działalność głównie dzięki obecności w internecie.

Jak wykonać stronę internetową? Można wybrać kilka sposobów postępowania, w zależności od wymagań, możliwości finansowych i czasowych. Najprostszym sposobem jest wybranie któregoś darmowego systemu blogowego, na przykład WordPressa. Potrzebna jest własna domena i hosting, na który wgrywa się aplikację. Potem tylko konfiguracja, dodawanie własnych treści i zdjęć. Wygląda to dosyć prosto, ale wymaga pewnego doświadczenia, więc w wielu wypadkach kończy się zleceniem zewnętrznym. A jeszcze trzeba pamiętać o odnowieniu domeny, terminowym opłaceniu hostingu, aktualizacjach itd. Małego przedsiębiorcę, który chce to zrobić sam, te sprawy przerosną. W skrajnym przypadku gotów będzie zrezygnować ze strony, uważając, że sobie nie poradzi (więcej na ten temat - https://pageandshop.pl)

Na drugim biegunie jest zlecenie tych spraw zewnętrznej firmie lub zatrudnienie pracownika. To dobre rozwiązanie dla firm z rozbudowaną strona internetową, która wymaga stałego aktualizowania oraz interakcji z klientami. Niestety takie rozwiązanie to koszt minimum kilka tysięcy złotych miesięcznie.

Na rynku istnieją również płatne kreatory stron internetowych, które zdejmują z przedsiębiorcy większość obowiązków związanych z utrzymaniem strony, rejestracją domeny, opłacaniem hostingu. W ramach miesięcznego abonamentu klient otrzymuje możliwość samodzielnego wykonania strony w prostym, intuicyjnym kreatorze stron www. Kreator pozwala na wykonanie intuicyjnej strony w kilka chwil. Można również prowadzić bloga z aktualnościami lub dodać niewielki sklep. Przejrzysty interfejs, a jednocześnie duże możliwości to zaleta takich kreatorów stron.

Co powinno znajdować się na firmowej stronie internetowej. Przede wszystkim zakładki z informacjami o firmie, o ofercie, zakładka kontaktowa, dojazd, aktualności. Stronę można później rozbudowywać o nowe treści i funkcje. Bardzo ważne jest, aby strona dobrze wyglądała na urządzeniach mobilnych, w przeciwnym wypadku stracimy bardzo dużo odwiedzających. Ruch internetowy z urządzeń mobilnych rośnie i nie wolno jego zaniedbywać.

A co ze sklepem internetowym? Sposoby budowania sklepu internetowego są podobne. Warto zastanowić się nad integracją strony i sklepu, czyli w ramach jednego serwisu prowadzić stronę informacyjna i sklep internetowy. Ten sposób ułatwia promocje biznesu w internecie, ponieważ musimy to robić tylko dla jednego serwisu (oferta - https://pageandshop.pl/web/page/shop).

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki