Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że reklama ma bardzo duży wpływ na nasze wybory. Czasem dzieje się to zupełnie bez naszej wiedzy, ale mimo to, produkty czy usługi, które są promowane w odpowiedni sposób zapadają nam w pamięć.

Dlatego też, w sytuacji, gdy prowadzimy własną działalność gospodarczą, bez względu na to w jakiej branży funkcjonujemy, jej właściwe zareklamowanie jest niezwykle istotne. Należy zatem dobrze obmyślić strategię marketingową, aby informacja o naszej ofercie dotarła do jak największego grona odbiorców. Możliwości jest obecnie wyjątkowo dużo, a skorzystanie z nich nie musi wcale oznaczać wydawania mnóstwa pieniędzy. Bo jak się okazuje, reklama nie koniecznie jest droga!

Internet przede wszystkim!

Bez wątpienia, najpopularniejszym źródłem informacji w dzisiejszych czasach jest Internet i wielkim błędem byłoby nie skorzystanie z możliwości jakie nam daje. Jeśli zatem zastanawiamy się w jaki sposób powinniśmy promować działalność naszej firmy, musi być to punkt obowiązkowy na naszej liście.

Przede wszystkim, należy zadbać o to, by firma posiadała swoją stronę internetową. Jeżeli nie chcemy wydawać zbyt wielu pieniędzy na zlecenie jej wykonania, warto poszukać kogoś, kto nie zajmuje się tym zawodowo. Mnóstwo jest osób, dla których tworzenie takich stron jest swego rodzaju hobby, w związku z czym za taką usługę nie pobierają zbyt dużych opłat. Co prawda, czasem na realizację zamówienia musimy czekać dłużej, ale przynajmniej oszczędzamy. Często też swoje usługi w tym zakresie ogłaszają studenci, którzy również są w stanie wykonać dobrej jakości stronę po niższej cenie.

Internet daje nam również możliwość tworzenia profili firmowych na portalach społecznościowych, które wciąż biją rekordy popularności wśród użytkowników sieci. Ich założenie nic nie kosztuje, dlatego warto to zrobić, aby móc nawiązać ściślejszy kontakt z naszymi klientami. Udostępnianie ciekawych treści dotyczących nowych produktów i usług albo aktualnych promocji, może również przyciągnąć kolejnych klientów zainteresowanych naszymi usługami. Jeśli zatem nie musimy za to płacić, dlaczego nie skorzystać?

 

Drobne gadżety mogą zdziałać cuda!

Klienci, zarówno Ci którzy już nas znają, jak i Ci potencjalni, wręcz uwielbiają otrzymywać darmowe upominki. Powinniśmy zatem wziąć to pod uwagę, gdyż również niewielkich rozmiarów gadżety mogą stanowić potencjalną przestrzeń reklamową, którą warto wykorzystać. Dobrym przykładem mogą być chociażby zawieszki zapachowe oraz podkładki pod piwo produkowane przez firmę Eurofresh. Wszyscy z nich korzystamy, dlatego stanowią świetny darmowy podarunek, który może być nośnikiem reklamowym, ale jednocześnie przyda się obdarowanej osobie.

Choć choinki zapachowe nie każdemu kojarzą się dobrze, to warto pamiętać, że tak naprawdę możemy wybrać sobie dowolny kształt tego typu gadżetu. Dzięki temu, zapachy samochodowe z logiem naszej firmy będą mogły być dopasowane na przykład do jej profilu działalności czy naszych osobistych upodobań.

Dość istotne jest także to, że firm Eurofresh oferuje swoje usługi pakowania flow pack, dzięki którym, produkty zostają właściwie zabezpieczone do czasu, aż nie zostaną użyte przez klienta, który dostanie taki właśnie upominek.

Podkładki oraz zapachy to oczywiście tylko przykłady gadżetów, które mogą być swego rodzaju reklamą. Bardzo wielu przedsiębiorców decyduje się też na stworzenie swoich firmowych długopisów czy nośników pamięci pendrive, które również nie należą do szczególnie drogich produktów.

 

Tradycyjne metody promocji

Niewiele jest firm, które rezygnują z tak tradycyjnych form reklamy jakimi są ulotki oraz plakaty. Mimo, że ich stworzenie wiąże się już z nieco większymi wydatkami, wciąż nie są to na tyle wysokie koszty, aby stało się to nieopłacalne. Rzecz jasna, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry projekt graficzny, który nie musi być wcale skomplikowany. Najważniejsze by oddawał charakter działalności firmy, był przejrzysty i zrozumiały dla odbiorcy.

Nie zapomnijmy też o tym, że ulotki należy rozmieścić w takich miejscach, w których każdego dnia przebywa dużo osób. Dzięki temu, prawdopodobieństwo, że nasz przekaz dotrze do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami albo produktami, jest o wiele większe. Podobnie z plakatami, które powinny zawisnąć nie tylko w najbliższej okolicy siedziby naszej firmy, ale również na słupach ogłoszeniowych w centrach miast.

Jeśli natomiast chodzi o wszelkiego typu banery reklamowe większych rozmiarów, są one już znacznie droższe aniżeli wydruk dużej ilości ulotek czy plakatów. Dlatego też, na początku działalności, jeden baner powieszony nad wejściem firmy, czy też na ogrodzeniu, w zupełności wystarczy. Wraz z rozwojem naszego biznesu, gdy zyskamy większą płynność finansową, możemy pomyśleć nad stworzeniem większej ich ilości, lub nawet nad wynajęciem bilbordów w różnych częściach miasta. Jest to jednak już poważniejsza inwestycja, która wymaga znacznie wyższych nakładów finansowych. W związku z tym, nie powinniśmy się z nią zanadto śpieszyć.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki