Rozwój osobisty to jeden z podstawowych celów, który powinien przyświecać każdemu pracownikowi - i to bez względu na to, na jakim etapie kariery zawodowej znajduje się on w danym momencie.

Ciągłe zdobywanie i pogłębianie wiedzy, podnoszenie swoich kwalifikacji oraz nabywanie nowych kompetencji pozwala na realizowanie wyzwań zawodowych, które pojawiają się nie tylko na początku kariery, ale także na jej późniejszych etapach.

Zawodowy świat nie stoi w miejscu i tylko ciągły rozwój pozwala sprostać tej jakże wymagającej dziedzinie życia. Wiele firm zaczyna zdawać sobie z tego sprawę, a konsekwencją tego jest organizowanie szkoleń dla pracowników. Rodzaj i zakres tematyczny takich kursów jest bardzo zróżnicowany - w zależności od charakteru firmy, grupy pracowniczej oraz celu, jaki chce się osiągnąć. Coraz większą popularnością cieszą się szkolenia managerskie dla kadry kierowniczej.

Rodzaje szkoleń dla managerów
Manager to osoba, która odgrywa w przedsiębiorstwie niezwykle ważną rolę - organizuje pracę, kieruje zespołem, przydziela zadania, wdraża systemy ocen pracowniczych, kontroluje postępy w pracy, motywuje i wspiera pracowników, pomaga w rozwiązywaniu problemów oraz reprezentuje firmę na zewnątrz. To wszystko sprawia, iż dobry i sprawny manager musi posiadać nie tylko odpowiednią wiedzę i doświadczenie, ale także powinien charakteryzować się określonymi cechami charakteru. Mówiąc wprost - manager to profesjonalista, który potrafi zarządzać firmą i personelem. Jednak współczesny świat (zmieniający się w zawrotnym tempie) wymaga ciągłego doskonalenia, a manager musi stawiać czoło nowym wyzwaniom i stale zdobywać nowe umiejętności. Odpowiedzią na te wyzwania są szkolenia managerskie, które pomagają podnieść posiadane kwalifikacje. Szkolenia tego typu często są ustalane indywidualnie - na podstawie analizy potrzeb firmy oraz jej personelu pracowniczego. Wśród głównych zakresów tematycznych takich kursów można wymienić:
- motywowanie pracowników metodami pozafinansowymi,
- efektywne prowadzenie narad bądź zebrań pracowniczych,
- zarządzanie zespołem,
- rozwój i pogłębianie kompetencji przywódczych i managerskich,
- zarządzanie procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie,
- rozwiązywanie konfliktów w zespole pracowniczym,
- organizowanie coachingów,
- kierowanie projektami realizowanymi w firmie.
Większość z tych kursów pogłębia kompetencje potrzebne w zarządzaniu firmą i pracownikami. Jednak szkolenia managerskie to także rozwój osobisty kadry kierowniczej. Manager zdobywa na nich wiedzę na temat publicznego przemawiania, autoprezentacji, komunikacji, radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem oraz twórczego myślenia.

Cele szkoleń managerskich
Jeszcze kilka lat temu panowało błędne przekonanie, iż szkolenia pracownicze są potrzebne jedynie na niższym szczeblu kariery. Dzisiaj już wiadomo, iż nie jest to prawdą. Szkolenia managerskie nie tyle kształtują pewne postawy, ale są ukierunkowane na wydobycie i umocnienie tych cech, które pomagają w zarządzaniu organizacją i personelem. Dzięki temu manager staje się jeszcze lepszym liderem, który potrafi sprostać wymaganiom współczesnego świata. Szkolenia przeznaczone dla managerów są ściśle ukierunkowane na cel - kursant ma poszerzyć swoje kompetencje w taki sposób, aby jeszcze skuteczniej wywiązywać się ze swoich zadań. A skuteczny, motywujący i umiejący rozwiązywać konflikty manager to skarb dla każdej firmy.

Szkolenia pracownicze to jeden z najlepszych sposobów na podnoszenie wiedzy, umiejętności i kompetencji zatrudnionej kadry - także tej kierowniczej. Tego rodzaju kursy są potrzebne na każdym etapie kariery. Warto z nich korzystać, aby mieć profesjonalną i zaangażowaną kadrę pracowniczą.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki