Zazwyczaj jesteśmy bardziej zainteresowani przekazem skierowanym bezpośrednio do nas, ponieważ czujemy się wtedy wyróżnieni i ważniejsi. Właśnie dlatego obecnie personalizacja w marketingu ma tak duże znaczenie i jest tak często wybierana w realizacji różnych działań reklamowych.

Nowoczesny marketing, głównie ten internetowy, często wykorzystuje personalizowane treści. Personalizacja to często wybierana strategia marketingowa, która pozwala na łatwiejsze dotarcie do klientów poprzez skoncentrowanie przekazu właśnie na nich i ich potrzebach.

 

Najczęściej personalizacja w marketingu polega na umieszczeniu w przekazie imienia i nazwiska odbiorcy – może być to wiadomość e-mailowa, strona internetowa po zalogowaniu się na nią, ale również reklama przesłana zwykłą pocztą. Oprócz tego stosuje się również działania pozwalające na dopasowanie oferty do klienta poprzez jej sprofilowanie zgodnie z jego oczekiwaniami. W związku z tym odbiorca otrzymuje takie oferty, które będą interesowały go najbardziej – tutaj dużą rolę odgrywają pliki cookies, które pozwalają na wskazanie, czym interesujemy się w sieci. Oparta o nie strategia marketingowa będzie pozwalała na prezentację najbardziej interesujących informacji dla klienta.

 

W internecie personalizacja nie jest skomplikowana, ponieważ przekaz można dynamicznie zmieniać, a wraz z nim dane klientów. W przygotowywaniu materiałów drukowanych z personalizacją stosuje się z kolei maszyny cyfrowe, które pozwalają na przygotowanie każdego wydruku z innymi napisami. Często druk odbywa się na uprzednio przygotowanych techniką offsetową materiałach, co pozwala na oszczędność pieniędzy.

 

Firmy, które prowadzą profesjonalne doradztwo biznesowe, często wspierają korzystanie z personalizacji w celach reklamowych. Usługi doradcze w tym zakresie oferuje między innymi Assay Consulting (Assay.pl), która posiada szerokie doświadczenie w dziedzinie reklamy dla firm. Świadczone przez nią doradztwo biznesowe jest skupione na dążeniu do silnej pozycji rynkowej swoich klientów. Dodatkowe informacje znaleźć można pod adresem: Assay.pl.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki