Zapewne wiele razy słyszałeś na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony. Wiesz również jak ważne jest przeprowadzenie optymalizacji technicznej SEO, oraz to, że nie jest to działanie jednorazowe i trzeba analizować efekty działań SEO.

W optymalizacji technicznej jest wiele elementów, które biorą udział w ocenie strony przez wyszukiwarkę oraz dzięki którym strona pokazuje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO to jeden z elementów pozycjonowania stron internetowych.

W tym artykule przedstawimy na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji konkretnych elementów takich jak tytuły czy opisy oraz wiele więcej.

Optymalizacja czynników w SEO

Tytuły

  • Każda strona internetowa powinna mieć unikatowy tytuł,
  • Dobry tytuł może zwiększyć CTR w wyszukiwarkach,
  • Służy jako tytuł w przeglądarkach, w wyszukiwarce oraz w serwisach społecznościowych,
  • Jego długość powinna wynosić ok 50-60 znaków,
  • Najlepszy format: słowo kluczowe – drugie słowo kluczowe | Nazwa handlowa,

Opisy

  • Każda strona internetowa powinna mieć unikatowy opis,
  • Doskonałe meta opisy mogą zwiększyć CTR w wyszukiwarkach,
  • Służą jako opisy w serwisach społecznościowych,
  • Ich długość powinna wynosić ok 150-160 znaków,

Adres kanoniczny

  • Mówi wyszukiwarkom jaki jest preferowany adres URL dla strony internetowej,
  • Dodaje się go w sekcji w kodzie źródłowym strony,
  • Działa jako „miękkie przekierowanie”,

Adres URL

  • W adresach panuje zasada: Krótki adres URL > Długi adres URL,
  • Pierwsze 3-5 słów w adresie URL mają największe znaczenie,
  • Użyj słów kluczowych w adresie URL,
  • Usuń znaki stopu oraz znaki interpunkcyjne,
  • Nie zawieraj polskich znaków w adresie URL,
  • Nie powinny zawierać znaków specjalnych ani spacji,
  • Do oddzielenia wyrazów stosuj myślniki,

Zdjęcia i grafiki

  • Obrazy zwiększają doświadczenie użytkownika oraz wpływają na wydłużanie czasu na stronie,
  • Użyj obrazów w treści tekstu,
  • Obrazy powinny być związane z treścią,
  • Każda grafika oraz zdjęcie powinna zawierać opis alternatywy (Alt),
  • Opis alternatywny powinien zawierać słowa kluczowe oraz opisywać to co znajduje się na obrazku,
  • Zmniejsz głębię kolorów, ale zachowaj jakość obrazu,
  • Jeżeli to możliwe użyj grafiki w formacie PNG,
  • Nie zawieraj polskich znaków w nazwach plików graficznych,
  • Pokazuj miniaturki i linkuj do większego obrazu,
  • Użyj kompresora obrazów,

Nazwy plików

  • Każdy obraz powinien mieć opisową nazwę pliku, który wyjaśnia czym jest dany plik,
  • Użyj myślnika zamiast podkreśleń i spacji dla nazw plików,
  • Nie zawieraj polskich znaków w nazwach plików,
  • Nadaj nazwę pliku zawierając w niej słowa kluczowe,

Nagłówki

  • Nagłówek jest bardzo ważny dla wszystkich stron i powinien być unikatowy na każdej stronie,
  • Nagłówki są uporządkowane od najważniejszego (H1) do najmniej ważnych (H6),
  • Nagłówki HTML są używane do określenia zawartości stron internetowych.

Dzięki przestrzeganiu tych podstawowych zasad podczas budowania strony www czy optymalizacji SEO możesz być pewny, że wyszukiwarką będzie miała znaczne bardziej ułatwione zadanie w ocenie Twojej strony oraz w konsekwencji ustawieniu jej wyżej w wynikach wyszukiwania.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki