Znany autor książki "Logo Design Love" powiedział: "Firma bez logo, jest jak człowiek bez twarzy".

Cytat ten doskonale pokazuje znaczenie logo firmy dla jej życia i rozpoznawalności. Nazwa nie zawsze jest łatwa do zapamiętania i na tyle atrakcyjna. Za przykład mogą służyć najbardziej znane marki, jak choćby Reebok czy Nike. Również stacje benzynowe posiadają swoje logo, które widoczne z daleka informuje nas o tym, że możemy zatankować samochód i do tego skorzystać z programu lojalnościowego, którego jesteśmy uczestnikiem.

Najważniejszą funkcję logo można opisać jednym słowem - identyfikacyjna. Logo może być umieszczone na fakturach, paragonach, pieczątkach, w reklamach, na opakowaniach, produktach lub paczkach. Dzięki logo widocznemu na opakowaniu lub w terenie potencjalni klienci z łatwością odróżnią produkt swojej ulubionej marki od produktu konkurencji. Kolejną ważną funkcją logo jest funkcja emocjonalna, czyli wszytko to, co czujemy, patrząc na nie. Większość firm chce, aby wizerunek ich logo natychmiastowo wzbudzał w konsumencie daną emocję. Najlepsi designerzy są w stanie sprostać temu zadaniu i przygotować logo, które podświadomie się z czymś kojarzy i przez to wywołuje dany afekt.

Odpowiedź na pytanie: "czy firma powinna mieć logo?" może być tylko jedna. Pozytywna. To oczywiste, że firma powinna mieć swój niepowtarzalny znak. Między innymi ze względu na cytat z początku tekstu. To znak identyfikacyjny i twarz firmy. To sygnał dla klientów brzmiący: "Tu jesteśmy!"

Przejdźmy teraz do kwestii, jak stworzyć własne logo, jeśli już doszliśmy do wniosku, że go potrzebujemy. Dawniej, by stworzyć odpowiednie logo, potrzeba była pomoc grafika. Było tak, ponieważ programy graficzne wymagają konkretnych umiejętności. Dobrze też, jeśli logo tworzył ktoś, kto po prostu umiał rysować. Pierwsze projekty powstawały bowiem na kartce papieru. Umiejętności graficzne przydają się również, gdy klient nie do końca wie czego chce. Grafik pomagał przelać jego wizję na papier.

Obecnie oczywiście też można skorzystać z pomocy grafika, ale nie każdego na to stać. Zwłaszcza firmy na początku swojej drogi muszą liczyć każdy grosz i często nie stać ich na skorzystanie z takich usług. To nie koniec świata. Z pomocą takim firmom przychodzi internet, w którym dostępne są darmowe narzędzia ułatwiające życie. Jednym z nich jest program do tworzenia logo GoSpaces, w którym dosłownie w ciągu kilku minut stworzysz swoje pierwsze logo. Ten generator logo jest darmowy, zwłaszcza w podstawowych opcjach. Zawiera on dziesiątki motywów i elementów graficznych, które mogą składać się na logo firmy. To doskonała propozycja dla osób, które potrzebują szybko logo dla firmy, dla strony internetowej czy na bloga.

Korzystanie z tego rodzaju narzędzi jest proste i przyjemne. Nie trzeba posiadać fachowej wiedzy, ani specjalnych umiejętności graficznych. Wystarczy chwila cierpliwości i można swobodnie testować różne kombinacje motywów, by w końcu wybrać ten najlepszy i pokazać światu oraz klientom: tu jesteśmy!

Nie ma jednej prostej metody na stworzenie dobrego logo dla firmy. Można ono odzwierciedlać działalność firmy, zwłaszcza jeśli jest to firma usługowa lub być po prostu rozpoznawalnym elementem, który wyróżni firmę w morzu konkurencji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki