Na rynku tłumaczeń z języków obcych na język polski i z języka polskiego na dowolne języki obce, istnieje cała masa podmiotów. Dlatego klient chcący zlecić taką pracę ma szerokie możliwości wyboru, zwłaszcza jeśli potrzebuje tłumaczenia dotyczącego języka angielskiego czy niemieckiego.

Oba są bardzo popularne i wielu tłumaczy specjalizuje się w nich. Jak zatem z takiego ogromu usługodawców wybrać jedno biuro tłumaczeń, które spełni nasze oczekiwania?

Cena najważniejsza?

Zdecydowana większość klientów, którzy poszukują biura tłumaczeń dla siebie i swoich najbliższych, zwraca uwagę na cenę oferowanych usług. Niemniej przeciętne biuro nie podaje konkretnej ceny za usługi na swojej stronie internetowej, dlatego i tak za każdym razem trzeba nawiązać kontakt z danym usługodawcą, aby dowiedzieć się, ile będzie kosztowało tłumaczenie danego typu. Biuro tłumaczeń powinno oferować przy tym darmową wycenę tekstu, który będzie miał być tłumaczony. Na podstawie takiej wyceny klient może podjąć decyzję, czy zdecyduje się na skorzystanie z oferty, czy też nie.

Cena pełni istotną funkcję w wyborze oferty biura tłumaczeń. Powinniśmy przy tym brać pod uwagę stawkę za 1 stronę rozliczeniową tekstu.

Uwaga! Biuro tłumaczeń może nieco inaczej interpretować jednostkę rozliczeniową, jaką jest „1 strona”. Najczęściej jest to 1800 znaków, choć Stowarzyszenie Tłumaczy Polskich rekomenduje stronę obejmującą 1600 znaków.

Natomiast tłumaczy przysięgłych obowiązuje strona rozliczeniowa z 1125 znakami, która narzucana jest im przez rozporządzenie wydane przez ministra sprawiedliwości.

Regionalne biuro tłumaczeń

Jeśli chcemy przetłumaczyć ważne dokumenty i musimy otrzymać tłumaczenie uwierzytelnione, z pieczęcią tłumacza i podpisem, warto skorzystać z usług biura w naszej okolicy. Jeśli miejscem naszego zamieszkania jest Warszawa, to właśnie tu powinno być zlokalizowane biuro tłumaczeń, z którego oferty skorzystamy. W tak dużych miastach nie powinniśmy mieć większego problemu ze znalezieniem pożądanego usługodawcy. Natomiast w przypadku mniejszych miejscowości i wsi, powinniśmy znaleźć biuro położone jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania czy miejsca pobytu.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki