Poszukujesz sposobu na promocję własnej firmy, który byłby stosunkowo tani, a jednocześnie bardzo skuteczny? Zapomnij zatem raz na zawsze o nachalnych ulotkach czy plakatach, które po krótkim czasie zostaną zerwane. Postaw na praktyczne gadżety reklamowe, które będą stanowiły dla odbiorcy (Twojego obecnego lub potencjalnego klienta) prawdziwą wartość dodaną. Świetnym przykładem pod tym względem mogą być chociażby różnego rodzaju kalendarze.

Dlaczego kalendarz to świetny pomysł na reklamę firmy?

Producenci kalendarzy firmowych zachwalają ten produkt zwłaszcza dlatego, że klient ma z nim styczność w zasadzie przez okres całego roku. Jeżeli zatem umieścimy na nim grafikę z logo swojej firmy, wtedy mamy możliwość skutecznego kształtowania świadomości marki przez bardzo długi czas. Tym bardziej, że każdy z nas wielokrotnie sięga do swojego kalendarza po to, aby zaplanować plan swojego dnia czy sporządzić niezbędne notatki.

Kalendarze reklamowe można również podarować jako prezent dla najbardziej lojalnych klientów lub pracowników firmy. Tym samym skutecznie możemy kształtować nie tylko zewnętrzny, lecz ponadto również wewnętrzny wizerunek firmy. Kalendarz podarunkowy powinien przy tym posiadać wyjątkowe walory estetyczne, takie jak chociażby starannie zaprojektowana grafika. Każdy renomowany producent kalendarzy umożliwi nam ponadto zamieszczenie na nim własnej fotografii, a także dowolnie wybranego napisu.

Jakie kalendarze możemy wybrać?

Na rynku kalendarzy możemy dzisiaj dokonywać wyboru pośród szerokiej oferty, zróżnicowanej ze względu na wielkość i rodzaj. Dużą popularnością - co potwierdzi zapewne każdy producent kalendarzy - cieszą się zazwyczaj miniaturowe kalendarze, przypominające swoim kształtem do złudzenia wizytówkę firmową. Mogą w pewnym sensie rzeczywiście spełniać taką rolę, jeżeli zamieścimy na nich logo oraz krótkie informacje o świadczonych usługach. Pewnym jednak ich minusem jest to, że mogą zostać łatwo zagubione ze względu na niewielkie rozmiary.

Ciekawą alternatywą są z całą pewnością kalendarze książkowe. W tym przypadku zyskujemy możliwość tworzenia wielu notatek, co pozwoli nam dokładnie zaplanować harmonogram swojej pracy czy inne obowiązki. Ich cena jest najczęściej dosyć wysoka, dlatego nie mogą być wykorzystywane jako materiał promocyjny na szeroką skalę. Równie interesującym pomysłem mogą się również okazać proste biurkowe modele.

Bardzo skutecznie pełnią zaś rolę reklamową rodzaje naścienne. Producenci kalendarzy dołączają do nich często spiralne lub metalowe listwy, co znacząco podnosi ich walory estetyczne. Wyróżniamy pod tym względem między innymi duże kalendarze plakatowe, które sprawdzają się świetnie zwłaszcza do promocji w miejscach często uczęszczanych. Funkcję użytkową spełnią jednak zapewne lepiej kalendarze trójdzielne lub jednodzielne, które różnią się pomiędzy sobą liczbą widocznych w jednym czasie miesięcy.

Na co zwracać uwagę przy wyborze?

Zanim podejmiemy ostateczną decyzję o złożeniu zamówienia u określonego producenta kalendarzy, powinniśmy uprzednio upewnić się, czy zostały one aby na pewno wykonane z wytrzymałego papieru, a także pokryte trwałym drukiem. W przeciwnym bowiem razie, kalendarz po krótkim czasie zostanie zniszczony i będzie się nadawał wyłącznie do wyrzucenia.

Jeżeli zdecydujemy się na kupno wielu sztuk, wtedy zapewne będziemy mogli liczyć również na atrakcyjne rabaty od producenta kalendarzy. Pozwoli to znacząco obniżyć koszty promocji, która w tym przypadku wykazuje zazwyczaj bardzo wysoką skuteczność.

Podsumowanie:

Nie warto zatem marnować swoich pieniędzy na takie metody promocji, które nie tylko nie przyniosą zamierzonego rezultatu, lecz mogą również być odebrane jako tzw. spam (ulotki, bannery, niechciane maile), co zaważy na osłabieniu wizerunku firmy. Kalendarze promocyjne to znacznie lepsze rozwiązanie, które na pewno zostanie pozytywnie odebrane przez obecnych oraz stałych klientów, a także pracowników przedsiębiorstwa, gdyż pełni jednocześnie ważne funkcje praktyczne.

Postaw zatem na sprawdzoną i skuteczną metodę biznesowej promocji. Jeżeli nie wiesz jeszcze na jaki rodzaj się zdecydować, wtedy renomowany producent kalendarzy na pewno udzieli Ci indywidualnych porad pod tym kątem.

Materiał zainspirowała Fabryka Czasu, czyli producent kalendarzy zarówno ściennych, jak i książkowych.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki