Influencer marketing cieszy się ogromną popularnością wśród marketerów. Jego potencjał doceniły marki z najróżniejszych branż, które oczekują po współpracach z influencerami wysokiej konwersji i zbudowania rozpoznawalności. Zależy Ci na wypromowaniu swojej firmy poprzez płatne współprace z twórcami? Przedstawiamy 5 sposobów na wybicie się w influencer marketingu!

Po 1: współpraca z dobrą agencją influencer marketingu

To właściwie priorytet. Dzięki temu można dotrzeć do sprawdzonych twórców, stworzyć zabezpieczającą obie strony umowę, ale też skorzystać z doświadczenia ekspertów, którzy od lat działają w branży i podpowiedzą Ci, jak promować swoje produkty czy usługi, aby odnieść sukces. Przykładem takiej firmy jest Tears of Joy - Agencja Influencer Marketingu.

Po 2: opracowanie strategii marketingowej

Wszelkie działania marki powinny być przemyślane i dobrze zaplanowane. Warto stworzyć swoją strategię marketingową, w której uwzględnione zostaną działania w ramach influencer marketingu. Przy tym należy przeanalizować mocne i słabe strony marki, przyjrzeć się działaniom konkurencji, wyznaczyć cele marketingowe i biznesowe. Warto także na tym etapie określić budżet, jaki może być przeznaczany na współprace influencerskie.

Po 3: działania dopasowane do profilu marki i jej wartości

Chcąc wybić się w influencer marketingu należy priorytetowo potraktować kwestię dopasowania formatu działań do marki. Dla odbiorców niesamowicie ważna jest autentyczność, a jej brak może przynieść odwrotny skutek do pożądanego. Stąd też warto nawiązywać współprace z twórcami, którzy po prostu pasują do firmy – korzystają z jej produktów i usług, a także skupiają wokół swojej osoby społeczność, która pokrywa się z grupą docelową marki. Należy jednocześnie starannie pilnować jakości publikacji i tego, by nie doszło do żadnych niespójności w komunikatach. Zalecane jest zatem akceptowanie materiałów, zanim zostaną opublikowane czy to przez influencera czy na profilach marki.

Po 4: podążanie za trendami

W social mediach trzeba po prostu być na bieżąco. W planowaniu działań ważne jest śledzenie trendów i tworzenie contentu, który będzie się klikał, czyli będzie interesujący z punktu widzenia odbiorców. Trendów można poszukiwać w mediach społecznościowych, ale również w specjalnych aplikacjach, które ułatwiają to zadanie. Bardzo ważne jest także stosowanie odpowiednich hashtagów i zachęcanie do interakcji (CTA).

Po 5: daj się ponieść kreatywności

Media społecznościowe to przede wszystkim miejsce na kreatywny content, angażujące i wywołujące pożądane emocje treści. Często marki zdają się na twórców podczas współpracy, jednak czasem warto wyjść z inicjatywą. Gdy masz pomysł na dobrą kampanię, która może zaowocować świetnymi rezultatami – warto rozważyć stworzenie briefu, wg którego przebiegną działania z twórcą. Najlepsze kampanie to te, które są przepełnione emocjami – bawią, szokują, wzruszają, ale też generują u odbiorców potrzeby, które później marka może zaspokoić.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki