Rynek pracy wciąż się zmienia, a zapotrzebowanie na pracowników stale rośnie. Pracodawcy w całej Polsce poszukują specjalistów na wiele stanowisk. Chętnych do pracy nie brakuje, a liczba wakatów na upragnione stanowiska bywa niewielka. Najlepszym sposobem na wyróżnienie się spośród innych aplikantów jest dobrze zrobione CV. Jak się do tego zabrać?

Od czego zacząć tworzenie CV?

Podstawą dobrze napisanego CV jest przede wszystkim zebranie wszelkich dokumentów, które mogą potwierdzać zdobyte doświadczenie i poziom wykształcenia. Nawet nie posiadając dokumentu, warto sprawdzić dokładnie, w jakim czasie zajmowało się poprzednie stanowiska i kiedy ukończyło się edukację, żeby móc umieścić precyzyjne informacje w CV.

Wszystkie dane o doświadczeniu i wykształceniu stają się dodatkowym atutem podczas szukania pracy. Co powinno się znaleźć w CV? Przede wszystkim informacje o:

  • ukończonych szkołach oraz kierunkach studiów;
  • zajmowanych w przeszłości stanowiskach wraz z krótkim opisem obowiązków;
  • ukończonych kursach i szkoleniach, zarówno teoretycznych, jak i praktycznych;
  • uczestnictwie w wolontariacie, zwłaszcza jeśli był związany z aplikowanym stanowiskiem.

Po zebraniu podanych informacji wystarczy CV wzór, do którego wpisze się wszystkie dane. Skorzystanie z gotowego szablonu, najlepiej dopasowanego do branży, w jakiej szuka się zatrudnienia, to najszybszy sposób przygotowania życiorysu. Wpisane informacje automatycznie pojawiają się we właściwym miejscu szablonu, wypełniając danymi gotowy i wyróżniający się na tle innych dokumentów wzór.

Internetowy kreator CV pozwala również na dodawanie załączników, dzięki którym w prosty sposób do dokumentu dołączyć można posiadane świadectwa kompetencji, referencje oraz orzeczenia zdrowotne, jeśli tego wymaga aplikowane stanowisko. To pozwoli wyróżnić się spośród konkurencji, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że bardzo wiele aplikacji wysyłanych jest jedynie z koniecznymi do podania informacjami. Spośród dwóch kandydatów o podobnych kompetencjach często zostaje wybrany ten, który wyróżnia się swoim CV i posiada udokumentowane doświadczenie.

Jak powinno wyglądać dobre CV w 2023 roku?

Lata temu CV przygotowywano w formie czarno-białych tabeli pełnych suchych danych. Dziś przygotowując taki dokument, warto go nieco unowocześnić, przede wszystkim po to, aby przyciągnął do siebie uwagę rekrutera. Kreator CV pozwala na stworzenie życiorysu w znacznie atrakcyjnej formie i co ważne, dobranej do posiadanego doświadczenia i aplikowanego stanowiska.

Podczas uzupełniania informacji na swój temat warto pamiętać przede wszystkim o cennych dla rekrutującego informacjach dodatkowych. Zalicza się do nich między innymi zdjęcie, teoretycznie nieobowiązkowe, a jednak całkowicie odmieniające wrażenie, jakie wywiera wzbogacone o nie CV. Ważne są także różne formy kontaktu, w tym adres e-mail, zwłaszcza gdy aplikuje się na stanowisko zdalne. Swoje doświadczenie, podobnie jak stopnie edukacji, warto opisywać pod kątem osiągnięć, zdobytej wiedzy, czy pełnionych obowiązków, żeby dać pracodawcy jak najlepszy obraz własnych umiejętności.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki