E-mail marketing to bardzo dobry sposób na promocję swojej firmy i zdobywanie nowych klientów. Aby jednak przyniósł oczekiwane rezultaty, koniecznym jest posiadanie odpowiedniej strategii działania. W tym artykule omówimy sposoby na skuteczne prowadzenie kampanii e-mail marketingowych. Zachęcamy do lektury.

Po pierwsze – reklama za przyzwoleniem

Permission marketing, co w wolnym tłumaczeniu oznacza reklamę za przyzwoleniem, to podejście nastawione na dostarczanie treści reklamowych jedynie tym odbiorcom, którzy wyrazili na to zgodę. Jest to niezwykle ważne, gdyż pozwala, aby działania marketingowe firmy były po pierwsze skuteczne, a po drugie – zgodne z prawem.

Po drugie – krótkie i spersonalizowane tematy wiadomości

Kolejny istotny aspekt jeśli chodzi o email marketing to tworzenie tytułów wiadomości. Jak się okazuje najbardziej skuteczne są te, które składają się z 1-3 słów. Krótkie tematy uważane są za chwytliwe, a co istotne, intrygujące. Aby jednak należycie spełniały swoją funkcję, należy wysyłać je z umiarem i odpowiednio dobierać słowa. Najlepiej tworzyć tytuły spersonalizowane. To właśnie one sprawiają, że osoby otrzymujące wiadomość zdecydowanie chętniej ją odczytują i co najważniejsze, decydują się na nią odpowiedzieć.

Po trzecie – zgodność tytułu wiadomości z jego treścią

Skuteczna kampania email (https://www.redlink.pl/e-mail-marketing/) marketingowa to taka, w której tytuł wiadomości jest ściśle powiązany z jej treścią. Wielu marketerów niestety nie przestrzega tych założeń, a najważniejsze jest dla nich, aby przykuć uwagę odbiorcy. Dlatego też tworzą chwytliwe tematy, które zupełnie nie pokrywają się z tym, o czym może przeczytać odbiorca w treści wiadomości. Takie postępowanie może spowodować tylko jeden efekt – rozczarowanie adresata, a co za tym idzie negatywny odbiór marki i niechęć podjęcia z nią współpracy. Dlatego też unikajmy stosowania takich praktyk, gdyż z całą pewnością osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego.

Po czwarte – krótko, zwięźle i na temat

W e-mail marketingu ważne jest to, aby tworzyć wiadomości krótkie, zwięzłe i na określony temat. Kiedy odbiorca otrzyma od nas długą wiadomość możemy być niemal pewni, że jej nie przeczyta. Dlatego też tak istotnym jest, aby zawrzeć w wiadomościach tylko najistotniejsze informacje i zrobić to w maksymalnie czytelny sposób. Dzięki temu zyskamy lepsze efekty, a i odbiorcy chętniej będą odczytywać nasze wiadomości i na nie reagować.

Po piąte – interesujący wygląd wiadomości

Prowadząc kampanie e mail marketingowe warto zadbać o to, aby treść przesyłana do adresatów była atrakcyjna wizualnie. Najlepiej w tej kwestii sprawdzają się grafiki z ważnymi informacjami. Takie wiadomości lepiej zapadają w świadomość odbiorcy, a w konsekwencji chętniej podejmuje on odpowiednie działania.

Po szóste – wysoka jakość strony docelowej

Jeżeli planujemy za sprawą email marketingu zwiększyć ruch na naszej stronie www i w ten sposób pozyskiwać klientów, to z całą pewnością odwiedzana przez nich witryna musi być w pełni profesjonalna. W Innym wypadku może jedynie zniechęcić potencjalnych klientów do podjęcia z nami współpracy.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki