Jeżeli planujesz otworzenie sklepu internetowego to bardzo dobrze że trafiłeś na nasz serwis do tego konkretnego artykułu. Jeżeli posiadasz już swój sklep internetowy i chciałbyś zwiększyć sprzedaż w nim, to informacje zawarte w artykule zdecydowanie Ci się przydadzą.

Większość sprzedawców wchodzących do sieci uważa że aby sprzedawać z powodzeniem produkty przez internet wystarczy mieć dobrze wykonany sklep internetowy. Oczywiście nic bardziej mylnego. Tylko co dziesiąty sklep osiąga sukces. Większość odpada, w wyścigu po klienta właśnie na etapie promocji sklepu internetowego lub po prostu sprzedawcy do tego etapu wcale nie przechodzą. 

Ile trwa promocja sklepu internetowego?

W momencie gdy masz gotowy sklep internetowy i jesteś gotowy do sprzedaży w internecie, wchodzisz w kolejny etap budowania biznesu. Jest nim reklama. Czas promowania biznesu trwa tyle ile prowadzisz swój biznes. Rynek się zmienia, zmieniają się metody promocji i tak naprawdę musisz być cały czas na to gotowy i odpowiednio reagować. W przypadku wielu metod promocji sklepu internetowego przerwanie działań promocyjnych wiąże się z kompletnym urwaniem zamówień w sklepie internetowym lub ich powolnym wygasaniem. 

Budowanie marki oraz bazy stałych klientów trwa całe lata, a i po tym czasie kampanie reklamowe powinny być prowadzone dalej. 

W przypadku sklepu internetowego ważniejszym pytaniem jest “kiedy zacznę dobrze zarabiać?”. Czyli kiedy będę sprzedawał tyle produktów abym mógł opłacić stałe koszty, opłacić reklamę i i zostawić sobie zadowalającą sumę

Niestety i na to pytanie nikt nam nie odpowie. Wszystko zależy od rodzajów promocji użytych w kampanii reklamowej sklepu internetowego, ich nasilenia oraz od samego sklepu internetowego, jego technicznych aspektów, asortymentu, branży w której działa. 

Od czego zacząć promocję sklepu internetowego?

Promocję sklepu internetowego możemy zlecić firmie, która tym się zajmuje. Szeroko wyjaśnioną ofertę pozycjonowania znajdziesz na stronie “Pozycjonowanie sklepów internetowych”. Na tym samym serwisie znajdziesz ogromną ilość artykułów jak pozycjonować, promować swój sklep samodzielnie. 

Sklep internetowy zaleca się rozpocząć od promocji go w social mediach takich jak np. Facebook. W sieci znajdziesz wiele przydatnych kursów jak targetować swoje kampanie reklamowe aby były jak najbardziej skuteczne. Pozwoli ci to na zminimalizowanie kosztów kampanii w przeliczeniu na jednego pozyskanego klienta. Więcej o samej promocji sklepu internetowego w social mediach przeczytasz w tym artykule “Promocja sklepu internetowego na Facebook”. Promocję sklepu internetowego na Facebook rozpoczynamy od założenia strony dla naszego e-commerce. Następnie rozpoczynamy prowadzenie profilu zawierając na nim ciekawe materiały, informacje o nowościach, promocjach w sklepie. Stronę polecamy naszym znajomym, tym samym zaczynamy promocję od własnego podwórka. 

Sklep internetowy możemy zintegrować z mechanizmem Pixel Facebook, który pomoże nam jeszcze lepiej ustawić targetowanie postów promowanych. Promowane posty pomogą nam wyjść do potencjalnych klientów spoza listy naszych znajomych. 

Drugim ciekawym pomysłem na promocję sklepu internetowego jest prezentacja swoich produktów na tym właśnie serwisie. WIększość sklepów internetowych posiada odpowiedni feed z którego korzysta platforma Facebook importując na portal produkty z naszego sklepu internetowego.

Jest wiele metod promocji sklepu internetowego. Jednak większość specjalistów e-commerce jest zgodna co do tego, że jedną z najbardziej skutecznych metod, którą może wdrożyć każdy właściciel sklepu internetowego samodzielnie jest promocja e-commerce na Facebook. 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki