Zakup samochodu hybrydowego to opcja rozważana przez bardzo wielu kierowców. Spora część z nich decyduje się na transakcję na rynku wtórnym, za czym przemawiają głównie względy finansowe. O czym warto pamiętać przy tej okazji?

Dlaczego opłaca się zainwestować w auto hybrydowe?

W opinii klientów salonu Honda Plaza jest wiele powodów, dla których nabytek w postaci samochodu hybrydowego jest strzałem w dziesiątkę. Honda hybrid oraz inne modele hybryd na dobre już rozgościły się na rynku motoryzacyjnym, w związku z czym wybór w zakresie tych pojazdów jest obecnie bardzo duży. Każdy znajdzie model auta odpowiadający konkretnym potrzebom, które koniecznie trzeba mieć na uwadze, aby samochód spełnił swoje zadanie. Konstrukcja silników zastosowanych w hybrydach jest inna niż ma to miejsce w przypadku aut z silnikami spalinowymi. Mają mniej podzespołów, przez co są mniej awaryjne – to przekłada się na ogólne koszty serwisowe. Możliwość korzystania z napędu elektrycznego przydaje się w szczególności podczas jazdy po mieście wiążącej się m.in. z częstymi postojami.

 

Zakup używanej hybrydy – o tym trzeba pamiętać?

Przy zakupie samochodu hybrydowego z drugiej ręki trzeba kierować się tymi samymi przesłankami, co przy wyborze innych aut używanych. Kluczowe znaczenie mają tu techniczny stan pojazdu oraz jego przebieg. Sprzedawca powinien pokazać wszystkie dokumenty zawierające informacje dotyczące pochodzenia samochodu oraz jego historii serwisowej. Jazda próbna to doskonała sposobność, aby zwrócić uwagę na to, jak pracuje układ napędowy oraz jak ogólnie auto sprawuje się na drodze. Częste załączanie się silnika spalinowego to domena głównie starszych egzemplarzy charakteryzujących się mniejszą wydajnością baterii. Warto przypomnieć, że koszt zakupu nowej baterii i jej wymiany jest bardzo wysoki – średnio jest to wydatek rzędu ok. 10 tys. zł, w zależności od marki i modelu pojazdu. Niezbędne jest zatem zachowanie czujności i sprawdzenie przynajmniej paru ofert przed dokonaniem ostatecznej decyzji zakupowej.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki