Dzięki nowym technologiom korzystanie z usług wypożyczalni samochodów stało się jeszcze prostsze i wygodniejsze dla klienta. Nie trzeba wcale wychodzić z domu, by zarezerwować dla siebie samochód w dogodnym terminie. Jak taka usługa wygląda w praktyce?

Jak działa rezerwacja online?

Rezerwowanie samochodu przez internet jest bardzo łatwe. Umożliwia to specjalna wyszukiwarka, dostępna na ipanek.pl – klient podaje miejsce odbioru oraz zwrotu auta, dokładny termin oraz wybiera model samochodu, z którego chce korzystać. Opłata pobierana jest z góry, za pomocą karty kredytowej albo poprzez system płatności internetowych.

Z wynajmu aut korzystać może każda osoba posiadająca prawo jazdy. Oprócz opłaty za wynajem samochodu, jest jeszcze pobierana preautoryzacja – to kwota odpowiadająca wysokości kaucji, blokowana na koncie klienta. Jeśli podczas umowy nie powstaną żadne dodatkowe koszty związane na przykład z uszkodzeniem pojazdu z winy kierowcy, blokada zostaje cofnięta i na konto wraca cała zajęta wcześniej kwota. Okoliczności, w jakich wypożyczalnia może naliczyć dodatkowe opłaty, są opisane w umowie wynajmu.

 

Czy trzeba zawsze rezerwować auto z wyprzedzeniem?

Co jeśli wydarzy się nagła sytuacja i samochód jest potrzebny od razu? W większych miastach takich jak Lublin wypożyczalnia samochodów umożliwia szybki dostęp do różnego typu pojazdów. Jest to usługa carsharingu. Aby z niej korzystać, trzeba ściągnąć na smartfona aplikację mobilną i założyć w niej konto użytkownika. Po zakończonej rejestracji można od razu korzystać z usługi – na mapce wystarczy wyszukać dostępny najbliżej pojazd, zarezerwować go i odebrać do w przeciągu 10 minut.

Samochód otwiera się telefonem, a w środku znajduje się dokładna instrukcja użytkowania pojazdu. W ten sposób można wynająć samochód na bardzo krótki czas, a wysokość opłaty jest uzależniona od długości jazdy oraz liczby przejechanych kilometrów. Carsharing obejmuje samochody osobowe, modele reprezentacyjne, pojazdy dostawcze. Koszt najmu uwzględnia także opłaty za parkingi.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki