Nie jest tajemnicą, że chociaż duże platformy aukcyjne, takie jak Allegro, pozwalają na szybki i dynamiczny rozwój sklepów internetowych, to wiążą się one także z dość intensywną konkurencją, co może okazać się dużym wyzwaniem, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. Aby utrzymać się na rynku, konieczne jest korzystanie z dostępnych narzędzi – pozwala to zatrzymać przy sobie klientów, a jednocześnie dotrzeć do nowych użytkowników, którzy mogą wykazać zainteresowanie naszą ofertą.

Czym jest wielowariantowość i jak z niej skorzystać?

Wielowariantowość to niezwykle przydatna funkcja na Allegro, w ramach której można złączyć odrębne oferty w jedną, wystawiając ten sam przedmiot w różnych wariantach. Tego typu oferty opierają się o określony zestaw cech produktu, za pomocą których wyodrębnia się poszczególne warianty. Cechy te określa się także mianem „parametrów”.

Standardowe zestawienie wariantów wyróżnia je pod względem parametrów takich jak:

  • kolor,
  • waga,
  • rozmiar,
  • wzór.

Rzecz jasna, potencjalnych opcji jest o wiele więcej, jednak warto w pewien sposób zobrazować tę zależność. Tworząc ofertę wielowariantową, produkty można połączyć przez maksymalnie dwie cechy. Podając za przykład odzież, zazwyczaj będzie to kombinacja koloru i rozmiaru, tworząc zbiór połączonych ofert, opartych na różnych kombinacjach tych cech. Warto wspomnieć również, że tworzenie poszczególnych wariantów jest bezpłatne – nic nie stoi na przeszkodzie, aby regularnie korzystać z tej opcji.

Utworzenie oferty wielowariantowej jest dość proste – wystarczy zmienić ustawienia na panelu na stronie główniej Allegro. Wybiera się następujące opcje: „Moje oferty”, „Moja Sprzedaż”, „Wielowariantowość”. Po zatwierdzeniu przyciskiem „Dodaj” wyszukuje się ofert za pomocą fraz, aby je z sobą połączyć, a następnie określa użyte parametry. Końcowym krokiem jest oczywiście zapisanie wprowadzonych zmian.W jaki sposób wielowariantowość pozwala zachować klientów?

W jaki sposób wielowariantowość pozwala zachować klientów?

Mechanizm działania ofert wielowariantowych jest prosty i zrozumiały (zobacz tutaj: https://www.erpbox.pl/czym-jest-wielowariantowosc-na-allegro-i-jak-z-niej-skorzystac/). Klient, poszukując produktu, jaki w pełni spełni jego oczekiwania, rzadko kończy swoje przeglądanie ofert na jednej. Jeśli zaprezentowany mu produkt nie do końca odpowie jego preferencjom, prawdopodobnie nieco zmodyfikuje wpisane frazy i zapozna się z tym, czym dysponuje konkurencja. Oferta wielowariantowa pozwala uniknąć takiej sytuacji, gdyż znacznie łatwiej będzie takiemu użytkownikowi przejrzeć alternatywne wersje tego samego produktu, zwiększając szanse na to, że ostatecznie dokona zakupu właśnie u nas.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki