Internet to nie tylko źródło informacji oraz platformy zakupowe. Potencjalnych klientów często interesuje także szeroki zakres usług, nic więc dziwnego, że strony www w przypadku wielu branż stanowią kluczowe źródło klientów. Wiele osób potrzebujących pomocy hydraulika czy krawcowej, zaczyna swoje poszukiwania od wyszukiwarki Google. Oznacza to, że pozycjonowanie stron to duża szansa nawet dla małych firm. O czym pamiętać, przeprowadzając ten proces?

  1. Czym jest lokalne pozycjonowanie strony?
  2. Pozycjonowanie stron a optymalizacja treści
  3. Kwestie techniczne

Czy warto zainwestować w pozycjonowanie w przypadku branży usługowej? Zdecydowanie tak. Badania pokazują, że bardzo wiele osób szuka usług w wyszukiwarce Google, a rezygnując z tego potencjału, sprawiasz, że potencjalni klienci o tobie nie wiedzą.

Czym jest lokalne pozycjonowanie strony?

Dla wielu firm pozycjonowanie stron internetowych (SEO - search engine optimization) jest szansą na dotarcie do klientów z całej Polski, jednak w przypadku usług większą popularnością cieszy się widoczność na poziomie danego miasta lub regionu. Wówczas sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Jak to zrobić?

Pozycjonowanie strony www rozpocznij od założenia wizytówki w Google Moja Firma. Skup się na jej aktywnym prowadzeniu: dodawaj zdjęcia z realizacji, proś klientów o wystawienie opinii, staraj się zdobywać wzmianki w lokalnych serwisach i dąż do wartościowych linków. Postaw też na budowanie widoczności strony poprzez umieszczenie mapy i planowanie treści na stronie.

Pozycjonowanie stron a optymalizacja treści

Pozycjonowanie strony internetowej i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wymagają także odpowiednich treści na stronie. Jeśli chcesz zaoferować kilka propozycji, na przykład kuchnie na wymiar, szafy garderobiane i jeszcze inne meble, poświęć każdej kategorii osobną podstronę. Przygotuj blog z poradami, dzięki którym słowa kluczowe przyciągną zainteresowanych danym tematem, a docelowo także i usługą lub produktem. Zoptymalizuj tekst i zdjęcia. Nie zapomnij o danych kontaktowych, aby ruch na stronie rzeczywiście odsyłał do realnego adresu.

Kwestie techniczne

Pozycjonowanie stron w Google to nie tylko tekst. Za pomocą narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics zweryfikować możesz również budowę twojej strony i poprawić niedociągnięcia. Przede wszystkim strona internetowa powinna być czytelna i intuicyjna. Pozycjonowanie strony w Google często wymaga zmian w kodzie strony. Niezbędny jest także certyfikat SSL oraz troska o właściwą prędkość ładowania witryny.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki