Oprogramowanie dedykowane dla firm transportowych to TMS. Co warto wiedzieć o tego typu programach komputerowych?

Program TMS, a dokładnie Transport Management System, to rodzaj systemu informatycznego – oprogramowania komputerowego, które przeznaczone jest specjalnie dla firm transportowych.

Najczęściej system TMS jest łącznikiem pomiędzy oprogramowaniem ERP lub innego rodzaju systemem zarządzania firmą a jego działem transportowym.

Jakie zastosowanie posiadają tego typu programy komputerowe? Jakie są ich podstawowe funkcjonalności? Dlaczego warto zdecydować się na takie wdrożenia?

 

TMS – kompleksowe wsparcie w transporcie

Oprogramowanie komputerowe określane jako Transport Management System dedykowane jest dla firm, których obszar działalności włącza planowanie oraz realizację transportu.

Program TMS wspiera wówczas zarządzanie transportem, dostarczając swoim użytkownikom pełną gamę narzędzi, które odpowiadają indywidualnej specyfice branży transportowej.

Dzięki oprogramowaniu tego typu firmy transportowe mogą działać jeszcze efektywniej. Wówczas zarządzanie transportem może wejść na całkowicie nowy poziom, którego rezultatem jest usprawnienie realizowanych procesów, zmniejszenie ich kosztów, a także poprawa konkurencyjności firmy.

Aktualnie nowoczesne systemy TMS wybierane są coraz częściej. Stanowią one odpowiedź na potrzeby każdej firmy transportowej – niezależnie od wielkości realizowanych przez nią zleceń, pokonywanych tras, a także specyfiki transportu, na przykład transportu wymagającego specjalnych warunków, transportu przedmiotów niebezpiecznych.

Dodatkowo, program TMS może wspierać prowadzenie działalności innych firm dysponujących własnymi flotami, na przykład przedstawicieli handlowych, kurierów, serwisantów.

 

Program TMS – szeroka gama funkcjonalności

Na rynku znajduje się obecnie wiele systemów komputerowych typu Transport Management System. Zakres ich funkcjonalności może się zatem różnić. Najczęściej mogą one zaoferować poniższe narzędzia:

  • planowanie transportu
  • optymalizacja tras transportu
  • kontrola floty samochodowej
  • optymalizacja przestrzeni ładunkowej
  • analizy danych
  • kontrola terminowości zleceń
  • obsługa zleceń
  • monitorowanie pojazdów GPS

 

Jak widać, program TMS może zaoferować swoim użytkownikom pełną paletę różnego rodzaju rozwiązań wspomagających prowadzenie działalności w tej właśnie branży.

Takie funkcje oferuje między innymi system SOTIPM – System Obsługi Transportu i Pracowników Mobilnych.

 

System TMS – stacjonarnie i mobilnie

Dzisiaj, gdy także w biznesie coraz częściej wykorzystuje się urządzenia mobilne, za tym trendem podążają również programy komputerowe.

Widać to także na przykładzie oprogramowania TMS, które dostępne jest nie tylko na komputery stacjonarne i laptopy, ale również można korzystać z nich mobilnie, na przykład na smartfonach.

Wówczas system TMS pracuje na wspólnej bazie danych, która pozwala na szybką i sprawną wymianę informacji pomiędzy użytkownikami. Widać to między innymi na przykładzie funkcji kontaktu pomiędzy pracownikiem realizującym transport a osobą odpowiedzialną za jego nadzorowanie. Wówczas firma może szybko przekazywać potrzebne informacje bezpośrednio to pracownika, aby szybko reagować na zachodzące zmiany, na przykład korki.

 

Zalety wdrożenia programu TMS

Programy TMS niosą ze sobą wiele korzystnych zalet, które mogą wspomóc działalność każdego przedsiębiorstwa w branży transportowej.

Wśród najważniejszych zalet związanych z wdrożeniem systemów TMS w firmach transportowych znajdują się:

  • zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem usług transportowych
  • błyskawiczny dostęp do najważniejszych danych – także w czasie rzeczywistym
  • podniesienie jakości realizowanych zleceń
  • krótszy czas realizacji zleceń transportowych
  • zminimalizowanie błędów popełnianych przez pracowników

Te korzyści przekładają się natomiast na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa w swojej branży transportowej, a przy tym pozwalają jej na dążenie do jeszcze większych zysków.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki