Czy wiesz, jakie konsekwencje ma słaba identyfikacja wizualna albo całkowite zaniechanie działań w jej zakresie? Skutki niepodjęcia pracy nad wizerunkiem mogą poważnie zaszkodzić firmie. Dowiedz się, co tracisz i jakie ponosisz ryzyko, nie przykładając się do tworzenia dobrej identyfikacji wizualnej.

Wysyłanie sprzecznych komunikatów skutkuje brakiem zaufania

Zaufanie to jeden z ważniejszych bodźców zakupowych. Niestety w firmowej komunikacji wizualnej bardzo często osłabia je problem rozbieżności komunikatów. Marki mówiąc o sobie, mogą używać określeń niepasujących do ich wizerunku. Przykładowo firmy twierdzące, że są nowoczesne, mają strony internetowe o archaicznym wyglądzie. Innym częstym przypadkiem wydaje się podkreślanie swojego doświadczenia i jednoczesne popełnianie błędów merytorycznych.

Taki dysonans w komunikacji obniża zaufanie potencjalnych klientów. Warto zastanowić się, jakimi przymiotnikami opisuje się swoją markę. Warto zestawić je z innymi elementami identyfikacji wizualnej firmy, którym towarzyszą – strony internetowej, opakowań, ulotek czy newslettera. Takie porównanie ukazuje skalę problemu niedopasowania komunikatów i pozwala na jego wyeliminowanie. 

Kłopot z zapadaniem w pamięć i utrata renomy

Ludzie na ogół są wzrokowcami. Z tego powodu zwracają uwagę na obraz, kolor i walory estetyczne. Dobra identyfikacja wizualna musi zapewniać odpowiedni poziom wyróżnienia. Powinna przy tym zawierać elementy szczególnie przyjemne dla oka. Charakterystyczność i wysoka estetyka zapadają w pamięć, a także przekładają się na reputację.

Z kim warto podjąć współpracę w zakresie wizerunku? Jeżeli interesują Cię dobrze przemyślane działania w obszarze, jakim jest identyfikacja wizualna marki albo potrzebny Ci jest projekt logo, sprawdź ofertę na stronie https://tomaszwronski.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/. Doświadczony grafik wyspecjalizowany w zleceniach na potrzeby marketingu zajmie się powierzonym zadaniem, by atrakcyjny wizerunek firmy jeszcze skuteczniej przyciągał klientów.

Przyciąganie nieodpowiednich odbiorców

Podstawą sukcesu w marketingu i brandingu jest trafianie z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej. Należy więc zadbać o wizualne komunikowanie cech pożądanych przez określonych odbiorców. Przykładowo na ogół młodzi ludzie cenią nowoczesność, a starsi tradycję. Dla oszczędnych liczy się przystępność, a dla lubiących komfort i luksus – ekskluzywność. Studentów przyciągną komunikaty związane z zabawą, a profesjonalistów, te zakładające niezawodność i terminowość. Wszystko to sprawia, że do identyfikacji wizualnej marki należy podchodzić w świadomy i zaplanowany sposób. Wysyłanie komunikatów niedopasowanych do grupy odbiorczej bezpośrednio wpływa na obniżenie przychodów.

Słaba identyfikacja wizualna szkodzi biznesowi

Kiepska identyfikacja wizualna ogranicza zyski i potencjał rozwojowy firmy. Chociaż jej wpływ nie zawsze jest bezpośredni i łatwy do zmierzenia, zawsze okazuje się bardzo realny. Nieprzemyślany wizerunek może szkodzić firmie i zniechęcać potencjalnych klientów. Przynosi mnóstwo straconych szans i przegranych przetargów. Nie przyciąga też odpowiednich pracowników.

Utrata kontroli nad wizerunkiem

Jeżeli nie dba się o wizerunek kompleksowo, odbiorcy sami stworzą sobie własny obraz danej firmy. Jeśli nie komunikuje się czytelnie tego, kim się jest ani jak się działa, klienci zaszufladkują markę według swoich przyzwyczajeń, preferencji czy stereotypów.

Słaba identyfikacja wizualna może wyrządzić wiele szkód. Przynosi biznesowi negatywne efekty czy to w postaci straty zysków, czy też bycia pominiętym przez klientów. Aby uniknąć wyżej opisanych rezultatów, warto podjąć odpowiednie działania. Najlepiej nawiązać współpracę z profesjonalistami, którzy stworzą projekt logo i opracują całą identyfikację wizualną firmy. Dzięki temu nie trzeba będzie martwić się o utratę renomy czy wysyłanie sprzecznych komunikatów.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki