Właściwa organizacja przestrzeni biurowej znakomicie wpływa na wzrost efektów i wyników pracy. Odpowiedzialny pracodawca pomyśli o ergonomicznych meblach, biurkach, fotelach i odpowiednim oświetleniu. Wyposaży miejsce pracy w  niezbędne urządzenia i akcesoria biurowe.

Urządzenia biurowe

Komputer o dużej pamięci, dobry monitor, telefon,  drukarka z funkcją  skanera, kopiarka, pendrive – bez tych sprzętów nie wyobrażamy sobie pracy w biurze.  Połączone z siecią  umożliwiają prawidłowy przepływ informacji, tworzenie bazy danych, produkowanie dokumentacji. W ochronie danych pomoże nam niszczarka do papieru.  W pacy z dokumentacją korzystamy z bindownicydebindera i laminatora. Podczas zebrań, konferencji niezastąpione są tablice zwykłe lub interaktywne i ekrany do prezentacji.

Artykuły biurowe

Najważniejsze dla pracownika biurowego jest  dobrze zorganizowana przestrzeń do pracy. Biurko, które zmieści wszelkie  niezbędne do pracy artykuły biurowe.

  • Organizacji biurka będzie łatwiejsza, jeśli znajdą się na nim lub w jego okolicach:

- podkładka na biurko,

- podkładka pod myszkę,

- przyborniki i pojemniki na długopisy,

- wizytownik,

- tacki lub półki na dokumenty,

- kosz na śmieci.

 

  • Przechowywanie dokumentów

Biuro to dokumenty. Musimy dbać o porządek, aby nie utonąć w papierach, których jest z każdym dniem coraz więcej. Z odsieczą przyjdą nam:

- segregatory

- teczki i skoroszyty,

- koszulki foliowe,

- pudła archiwizacyjne

- fascykuły,

- pojemniki na dokumenty,

- akcesoria do bindownicy: grzbiety do bindowania, okładki, folie do laminacji, termookładki.

  • Produkty papierowe

W bieżącej pracy często działamy na kilku dokumentach jednocześnie, robimy notatki i odnośniki. Korzystamy z gotowych druków. Zaopatrzmy się w:

- kolorowe karteczki,

- bloczki samoprzylepne,

- kostki,

- zakładki indeksujące,

- druki akcydensowe.

  • Pomoce biurowe

Pod ręką powinny się znaleźć artykuły biurowe, które pomogą nam w wykonywaniu codziennych obowiązków. Niektóre z nich są uzależnione od specyfiki biura, np. gilotyna do papieru przyda się w biurze architektonicznym czy geodezyjnym. Jednak na każdym biurku powinno mieć swoje miejsce:

- zszywacz i rozszywacz,

- dziurkacz,

- nożyczki i noż biurowy z wymiennym ostrzem

- linijki,

- temperówka i gumka,

- korektory w taśmie lub w płynie,

- spinacze i klipy,

- pinezki,

- gumki recepturki,

- zwilżacz,

- klej i taśma klejąca.

  • Artykułu do pisania

Mimo, że dzisiejszy świat jest przepełniony technologią, tradycyjne przybory piśmiennicze są koniecznym wyposażeniem biura. Musimy zadbać o to aby wśród nich nie zabrakło takich elementów jak:

- długopisy,

- wkłady,

- ołówki drewniane i automatyczne,

- flamastry,

- cienkopisy, 

- zakreślacze,

- markery.

  • Pieczątki

Artykułem niezbędnym w pracy urzędnika czy pracownika biura są odpowiednie pieczątki i stemple. W wykonywaniu obowiązków przyda się również:

- numerator,

- datownik.

  • Materiały eksploatacyjne

Każdy materiał biurowy kiedyś się kończy – najczęściej w najmniej odpowiednim momencie. Dlatego zawsze trzeba mieć w zapasie:

- tusze i tonery do drukarek i kopiarek,

- papier do drukarki,

- tusz do pieczątek.

 

Dobra organizacja biura, wyposażenie go w odpowiednie urządzenia i artykuły biurowe pozwala prowadzić pracę w uporządkowany sposób, które wpłynie na podniesienie wyników pracy i jej wydajność. Pracownicy w takim miejscu będą zadowoleni i bardziej efektywni.