Otwarcie sklepu internetowego z pozoru nie jest niczym skomplikowanym. Tak naprawdę wystarczy podstawowa wiedza i odrobina wolnego czasu, aby strona działała. Wielu przedsiębiorców w ten właśnie sposób podchodzi do tematu; zakłada sklepy we własnym zakresie, nie przejmując się optymalizacją ani pozycjonowaniem. A witryna pozostawiona sama sobie nie trafi do klientów, czytaj: nie przyniesie zysków. O tym, jak pozycjonować skutecznie i co jest ważne z promocji sklepu online, piszemy poniżej. Sprawdź!

Wygląd Twojej strony jest wizytówką firmy, którą zarządzasz. Pozycjonować trzeba kompleksowo

Sklep działający online należy traktować na równi ze sklepem stacjonarnym. Czy chciałbyś robić zakupy w zaniedbanym miejscu, które zamiast przyciągać, odstrasza wyglądem i brakiem ciekawych ofert? Jesteśmy przekonani, że nie! Podobnie myśli większość internautów, którzy w dobie XXI wieku od firm sprzedających produkty online oczekują pełnego profesjonalizmu. Estetyczny layout przyjazny użytkownikom to pierwszy krok do sukcesu. Strona sklepu internetowego musi być intuicyjna w obsłudze, sprawnie prowadzić klienta przez proces składania zamówienia i realizowania płatności. Jeśli będzie się zbyt długo ładować, nie zawierać wartościowych treści ani zachęcających grafik, żaden szanujący się klient nie dokona na niej zakupu.

Jak zaznacza specjalista z https://afterweb.pl/ o tym, czy dana osoba złoży zamówienie w sklepie internetowym decydują kolejno: jakość opisów produktowych, atrakcyjne ceny, wygląd witryny i korzystne warunki dostawy. Strona musi być czytelna, funkcjonalna , a przy tym responsywna. Słowem, dostosowana do potrzeb użytkownika – potencjalnego klienta. Jeżeli Twój sklep online już działa, specjaliści SEO przed przejściem do pozycjonowania i optymalizacji ocenią, czy witryna nie wymaga modyfikacji. Może się okazać, że sklep został źle zaprojektowany i z tego powodu trzeba stworzyć go na nowo.

 

Czego się spodziewać po pozycjonowaniu sklepu online? Nowych klientów, a nie od razu!

Efekty działań obejmujących SEO zależą od strategii, podjętej przez agencję marketingową. Firma AFTERWEB proponuje klientom autorskie metody pozycjonowania, które z powodzeniem stosuje już od ponad kilkunastu lat. Jedną ze specjalizacji zatrudnionych w niej ekspertów jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na takie rozwiązanie mogą liczyć na znaczne zwiększenie ruchu i konwersji na swojej stronie. Dobre pozycje w wyszukiwarce Google przyciągają do sklepu klientów, szukających w sieci produktów oferowanych przez daną firmę. Z kolei chętnie odwiedzana i należycie zoptymalizowana witryna jest mile widziana przez roboty Google. Naturalną koleją rzeczy jest jednak to, że na efekty pozycjonowania strony trzeba poczekać. Czas potrzebny do zaindeksowania sklepu i zajęcia przez niego wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania zajmuje zazwyczaj kilka miesięcy. Potem jednak zarabianie staje się formalnością: duży ruch, stałe pozyskiwanie nowych klientów i bycie o krok przed konkurencją to rezultaty, dla których warto uzbroić się w cierpliwość. Jeśli chcesz rozkręcić swój biznes, jak najszybciej zleć pozycjonowanie swojej strony zewnętrznej firmie i wyczekuj efektów współpracy!