Możliwości zastosowania Chatbota w firmie jest mnóstwo. Dziś praktycznie każda firma może je wykorzystywać, by skuteczniej docierać do klientów i utrzymywać z nimi dobre, trwałe relacje. Sprawdzą się one wszędzie tam, gdzie użytkownik oczekuje merytorycznej rozmowy z przedstawicielem danej firmy.

Może odbywać się ona poprzez komunikatory na mediach społecznościowych live chatach, albo poprzez stronę internetową, zaś dotyczyć zarówno kwestii informacyjnych, rozwiązywania problemów, pomocy klientowi, jak i całości obsługi procesu sprzedaży - począwszy od doradztwa, poprzez płatności i obsługę posprzedażową. Chatbot pomoże nam więc śledzić zamówioną przesyłkę, czy też zgłosić reklamację. Doskonałą metodą na wykorzystanie możliwości Chatbota jest użycie go w procesie rekrutacyjnym. Chatbot pozwoli rekrutującym uniknąć wypełniania długich i nielubianych przez kandydatów formularzy, w zamian zadając kilka pytań w przyjaznej formie. Po uwzględnieniu odpowiedzi pozostawi najbardziej korzystne dla firmy kandydatury. Oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Profesjonalnie zbudowany i “wykształcony” Chatbot jest ponadto świetną wizytówką każdej marki, kontakt z nim jest łatwy i przyjemny, może zaoferować klientowi usługi dedykowane, budując tym samym przywiązanie do naszej firmy. Dzięki algorytmom skonstruowanym do nauki, uczy się on bardzo szybko udzielania jak najbardziej profesjonalnych odpowiedzi. Budzi to zaufanie klientów, którzy wiedzą, że mogą liczyć na pomoc i podpowiedzi przez 24h.

źródło: https://www.mysocialseller.com/

 

Reasumując, korzyści z uwzględnienia pracy Chatbota w naszej firmie mogą być następujące:

  • wzrost zainteresowania daną stroną internetową, poprzez zwiększenie liczby odwiedzin oraz czasu spędzanego na niej
  • ograniczenie kosztów dotarcia do nowych klientów, oraz ich łatwiejsze pozyskiwanie
  • gromadzenie bazy wiedzy o klientach oraz ich aktualnych i przyszłych potrzebach, wraz z zachowaniem profili użytkowników
  • skuteczna, tania i łatwa komunikacja z klientem i wzrost jego satysfakcji
  • konwersja działająca na zasadzie reklamy
  • budowanie pozytywnego i nowoczesnego wizerunku firmy, dającego przewagę nad konkurencją
  • analizowanie oczekiwań i potrzeb klienta
  • przyspieszenie - od zdefiniowania oczekiwań po dokonanie transakcji i wzrost procesów sprzedażowych, wraz z uproszczeniem ich procedury
  • interakcja z klientem w każdej sytuacji i o każdej porze 24 h
  • odciążenie działu obsługi klienta
  • możliwość doprecyzowania szczegółów (faq wbudowane w boty)

Jak widzimy, Chatboty oferują wiele możliwości sprzyjających potencjalnym klientom w poznaniu oferty firmy. Stanowią niezmiernie skuteczny kanał komunikacji, za pomocą którego odbiorca może błyskawicznie otrzymać prezentację oferty, cennik, informacje o zniżkach itd. Zaś osoby, które wolą tradycyjną formę komunikacji, z interakcją międzyludzką, w każdej chwili otrzymać mogą numer kontaktowy do konkretnej osoby. Pamiętajmy, że użyteczność chatbotów zależy nie tylko od możliwości technologicznych, którymi dysponujemy, lecz także innowacyjności i kreatywności ich twórców. A to dopiero początek ery wieloaspektowego wykorzystywania Chatbotów w biznesach wszelkiego rodzaju.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki