W cyklu rozwoju każdego przedsiębiorstwa przychodzi moment, w którym aby się rozwijać, należy wdrożyć procesy i rozwiązania, które zastąpią intuicyjne decyzje. Właściciel nie jest już w stanie dopilnować wszystkiego samodzielnie. Niektórym przedsiębiorstwom grozi wówczas stagnacja, inne czeka dalsza ekspansja. Jak umieścić swoją firmę w tej drugiej grupie? Oto kilka wskazówek.

Rola aplikacji mobilnych

Raport Benchmarks for Small Business Growth, w którym porównano przedsiębiorstwa z całego świata wskazuje, że małe biznesy, które rozwijają się szybciej, korzystają z aplikacji mobilnych. To narzędzie, z którego warto korzystać z dwóch powodów. Stanowi dobry sposób na komunikację z klientem jeszcze przed dokonaniem transakcji, a także buduje lojalność konsumentów w ramach obsługi posprzedażowej.

Nacisk na obsługę klienta i utrzymanie relacji

W podejściu do klienta najważniejsze jest utrzymanie relacji. Mimo że przedsiębiorstwo nie jest jeszcze bardzo rozwinięte, sprawdzi się system CRM dla małych firm. Takie narzędzie ułatwia pracę sprzedawcom z kilku powodów. Pozwala na uporządkowanie i wygodny dostęp do informacji o klientach. Poprawia komunikację z klientami w formie telefonicznej i elektronicznej. Umożliwia badanie satysfakcji klientów, które przekłada się na późniejsze zindywidualizowane działania.

Talenty i wysokie kompetencje

Według wspomnianego wcześniej badania, aż 42% managerów szybko rozwijających się firm dostrzega rolę pracowników i dąży do ich utrzymania i satysfakcji. W rozwoju każdego przedsiębiorstwa przychodzi moment, w którym właściciel i managerowie nie są w stanie zajmować się wszystkimi istotnymi sprawami. Wówczas utalentowani, posiadający kompetencje i dobrze zmotywowani pracownicy są na wagę złota.

Marketing automation i media społecznościowe

W szybciej rozwijających się firmach dostrzeżono korzyści płynące z używania nowych technologii. Szczególną rolę odgrywają tu marketing automation oraz media społecznościowe. Nieprzypadkowo małe firmy planują zwiększyć wydatki na marketing automation o 140% w ciągu najbliższego roku! Warto także pamiętać, że umiejętny content marketing w mediach społecznościowych sprawia, że komunikacja firmy rozchodzi się wirusowo i niemal bezkosztowo.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki