Najważniejsze to znaleźć wydawnictwo, które będzie chciało wydać naszą książkę. Przy wyborze wydawnictwa należy wziąć pod uwagę jego profil.

Jeśli wydawnictwo publikuje lekką lekturę to nie warto wysyłać do niego ambitnych tekstów i na odwrót treści rozrywkowych nie warto wysyłać do wydawnictw publikujących artystyczne treści. Należy dokładnie przemyśleć sytuację i wybrać dobrą ścieżkę wydawniczą. Warto brać też pod uwagę aspekty pozaliterackie: rozpoznawalność nazwiska, zgodność z aktualnymi trendami oraz możliwe sposoby promocji.

Krok po kroku

Możemy szukać wydawnictw na rynku lokalnym, w naszym mieście lub niedaleko żeby mieć dobry kontakt. Wśród znajomych ktoś może nam polecić jakieś wydawnictwo i przybliżyć jak przebiegała współpraca. Należy także pamiętać o wydawnictwach online, jak np. Wydać Książkę, gdzie doświadczony personel pomorze nam w wydaniu swojej pierwszej książki.

Z pewnością podpisanie umowy z dużym wydawnictwem otwiera drzwi do wszystkich dużych księgarni. To wspaniałe wyróżnienie zwłaszcza dla debiutanta – zobaczyć swoje nazwisko na okładce książki w sieci księgarni. Jednak to rozwiązanie ma także wady, ponieważ oznaczać może mniejsze środki na marketing i promocję. Często nakłady są bardzo niskie, a autor dostaje bardzo małe wynagrodzenie. Należy też wziąć pod uwagę, że miejsce na półce w księgarni stacjonarnej jest zarezerwowane dla tytułów, które przynoszą dochody. W sytuacji gdy książka nie generuje dochodów jest zastępowana innym, bardziej dochodowym tytułem.

Co to jest self-publishing?

Inna opcja to samodzielne wydanie książki – self-publishing. Postęp druku cyfrowego daje coraz większe możliwości druku w bardzo niskich nakładach. A książkę można wprowadzić na rynek poprzez sprzedaż internetową. Jest to równie dobry sposób na rynkowy debiut. Jednak nie każdy pisarz odnajdzie się w roli wydawcy i wtedy warto skorzystać z pomocy profesjonalistów (np. wydawnictwa online). Jeśli książka zyska uznanie wśród czytelników to na pewno zainteresują się nią duże oficyny.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki