Jeśli zależy nam, aby strona internetowa była skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu klientów, musimy zdać sobie sprawę iż jest to zaledwie mały wycinek całości który przekłada się na zysk firmy. Wyobraźmy sobie że prowadzimy niewielką firmę budowlaną. W jaki sposób osoba zainteresowana może stać się naszym klientem?

Konwersja strony internetowej

Jeśli zależy nam, aby strona internetowa była skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu klientów, musimy zdać sobie sprawę iż jest to zaledwie mały wycinek całości który przekłada się na zysk firmy. Wyobraźmy sobie że prowadzimy niewielką firmę budowlaną. W jaki sposób osoba zainteresowana może stać się naszym klientem?

Najczęstszy scenariusz to przede wszystkim sytuacja w której osoba zainteresowana wpisuje w wyszukiwarce Google, np. frazę „firma budowlana Warszawa”. Wyświetlają się strony internetowe należące do Twojej konkurencji.

I teraz dochodzimy do pierwszego zagadnienia. Aby Twoja firma wyświetliła się przed oczami zainteresowanego istnieją dwie możliwości. Możemy skorzystać z pozycjonowania organicznego lub Google Ads.

Pozycjonowanie Organiczne

Są to naturalne wyniki wyszukiwania, te linki które według Google w pełni zasługują, aby się tam właśnie znajdować. Żeby trafić na pierwszą stronę w Google w wynikach organicznych, należy poświęcić sporą ilość czasu na optymalizację strony oraz konsekwentnie ją pozycjonować przez dłuższy okres czasu. Ten wariant wymaga czasu, jest mało prawdopodobne aby Twoja strona trafiła do TOP 10 konkurencyjnej frazy kluczowej w ciągu kilku dni. Oczywiście jest duży plus, w przeciwieństwie do Google Ads, Twoja strona internetowa gdy osiągnie już wysoką pozycję, powinna stabilnie okupować czołowe miejsca na Google.

Google Ads

Jeśli chcesz, aby Twoja strona jeszcze w ten sam dzień trafiła na topowe pozycje skorzystaj z Google Ads. W Internecie możesz znaleźć sporo informacji pod starą nazwą Google Adwords. Google Ads to system w którym Twoja strona może wyświetlać się już w kilka godzin po zarejestrowaniu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem rozliczeń typu PPC (Pay Per Click). Nie płacisz za wyświetlenia, tylko za to że ktoś wejdzie na Twoją stronę. Możesz sobie dzięki temu policzyć że np. jeśli na Twoją stronę wejdzie 100 osób zapłacisz powiedzmy 50zł. A 10% z odwiedzających stanie się Twoim klientem czyli 1 na 10. Koszt pozyskania jednego klienta wyniesie Cię 5 zł!

Jeśli zależy Ci na stabilnej pozycji Twojej firmy, stałych dochodach generowanych z Internetu, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z tych dwóch opcji jednocześnie. Pomimo jasnych wariantów rozliczeń pozycjonowanie organiczne jest statystycznie kilkukrotnie tańsze od Google Ads.

Współczynnik konwersji

Konwersja jest to współczynnik mierzony w procentach. Wyobraź sobie, że na Twoją stronę internetową wchodzi dziennie 100 osób, 10 z nich staje się finalnie Twoimi klientami. Nie trudno się domyślić, że współczynnik konwersji w tym przypadku wyniesie 10%. Dlaczego jest to takie ważne? Już tłumaczę. Wyobraź sobie, że konwersja Twojej strony internetowej wynosi 2%, zwiększając konwersję o zaledwie 2% z 2% na 4% możesz podwoić zyski ze strony internetowej.

Jak zwiększyć konwersje?

Wyobraź sobie, że każda osoba która wchodzi na Twoją stronę internetowa ma określone obiekcje. Np. czy Twoja firma jest uczciwa? Czy jakość Twoich produktów lub usług spełni ich oczekiwania? Czy czas realizacji jest odpowiedni itd. Dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna w minimalnie krótkim czasie, rzeczowo i przejrzyście odpowiadać na te wszystkie pytania. Odpowiadać tak, aby wizerunek Twojej firmy z każdym akapitem tekstu, z każdą grafiką czy filmem rósł w oczach klienta. Cel jest jeden nawiązanie kontaktu a w następstwie podjęcie współpracy.

Obserwując ruch na stronie dzięki takim narzędziom jak Google Analytics czy Hotjar, będziesz mógł krok po kroku, stopniowo zwiększać współczynnik konwersji. Musisz obserwować które elementy na Twojej stronie przyciągają uwagę, zachęcają do nawiązania kontaktu, które natomiast wydają się nieciekawe, skracając czas wizyty na stronie. Zwiększając współczynnik konwersji, możesz znacząco obniżyć koszty reklamy bądź analogicznie zwiększyć zyski przy tych samych nakładach.

Wdrażając tak proste rozwiązania możesz przyczynić się w sposób niemal natychmiastowy, do poprawy kondycji finansowej Twojej firmy.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki