Portali społecznościowych jest kilka, ale wciąż najpopularniejszym z nich pozostaje Facebook. Mark Zuckerberg stworzył miejsce, które jest odwzorowaniem otaczającego nas świata. Na Facebooku znajdziemy największe światowe korporacje, ale również może się zdarzyć, że swój profil będzie miał twój osiedlowy fryzjer. A jeśli ty prowadzisz małą lub średnią firmę i chciałbyś zaistnieć na FB, to wiesz jak to zrobić?

Okazuje się, że nawet w 2018 roku niektórzy (większość?) popełniają wciąż te same błędy. W efekcie zamiast zachęcać - zrażają. Zamiast się rozwijać, stoją w miejscu. Jak zakomunikować społeczności naszą obecność, sprzedać nasze produkty i ciekawie zaoferować nasze usługi?

Reklamuj się z umiarem

Jeśli komunikację swojej marki planujesz prowadzić samodzielnie, musisz wiedzieć, że z czasem będzie to pochłaniać coraz więcej czasu. Jak się na to zdecydowałeś, to musisz ustalić jakąś strategię. Tak, tak, wrzucanie wszystkiego jak leci nie jest dobrym pomysłem. Możesz skorzystać także z usługo profesjonalnej agencji social media - CAMP7.

Podstawową rzeczą, której nie rozumie gros przedsiębiorców jest fakt, że na Facebooku nie sprzedasz niczego bezpośrednio. Musisz budować zaufanie. Zaufanie do siebie i do twojej marki. Do twoich produktów i twoich usług. Nie możesz zachowywać się jak na witrynie wystawowej i reklamować wszystkiego. Po prostu nie.

Postaw na regularność

To jest właśnie ta strategia, o której wspomnieliśmy wcześniej. Nie musisz sztywno trzymać się ram wrzucania postów, kampanii czy konkursów angażujących twoich odbiorców. Nie musisz wrzucać posta każdego ranka o 6:30, potem przed obiadem o 12:10 i na wieczór o 22:45. Ale jeśli zamierzasz w pierwszych tygodniach wrzucać coś co tydzień, a potem - jak już ci się znudzi - wrzucić coś raz na dwa tygodnie, to lepiej odpuść zawczasu. Albo oddaj władanie profilem profesjonalistom.

Komunikacja nie tylko globalna, ale i lokalna

Facebook to komunikacja. Bezpośrednia. Bardzo bezpośrednia. Po to skracamy dystans między produktem a odbiorcą, żeby cała ta operacja przyniosła nam korzyści. Nawet najpiękniejsze kreacja, najśmieszniejsze posty, super angażujące akcje będą niczym, jeśli nie wyciągniesz ręki do swoich fanów, dla których tutaj jesteś.

Nieodpowiadanie na komentarze, wiadomości prywatne, zamiatanie problemów pod dywan, kłótnie, odnoszenie się do użytkowników z wyższością - to idealny przepis na zaprzepaszczenie szansy, jaką daje Facebook.

Nie oszczędzaj

Czasu. Skoro zdecydowałeś się na Facebooka, musisz wygospodarować na to czas w trakcie pracy lub po pracy. Nie ma zmiłuj. Wrzucenie fajnego posta to jedno, zabawa zaczyna się później. Komentarze, oceny, wiadomości, pytania. Odpisujesz i odpowiadasz na wszystko. W końcu bardzo tego chciałeś, prawda? Zabawy w oficjalny ton też nie są tu najlepszym rozwiązaniem. Jeśli z pytaniem napisze do Ciebie młoda osoba, potraktuj go tak, jakbyście od lat byli kumplami. To działa.

Podziel się

To że robisz najlepsze części zamienne do samochodów nie oznacza automatycznie, że najlepiej poprowadzisz Facebooka. Nie bój się oddać tej działki profesjonalistom. Będziesz zaskoczony efektami, a przecież i tak wszystko będziesz nadzorować. Nic nie przejdzie bez twojej akceptacji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki