Dobrze przeprowadzona strategia marketingowa, wpływa na zwiększenie sprzedaży oraz pozytywnie kształtuje wizerunek danej firmy na rynku. Składową kampanii marketingowej jest reklama, która decyduje o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa.

Gadżet reklamowy

Częstym elementem kampanii reklamowej są gadżety reklamowe, czyli małe upominki od firmy, w postaci niewielkiego przedmiotu, na którym jest umieszczona reklama firmy, instytucji, urzędu bądź organizacji o niekomercyjnym charakterze. Te przedmioty reklamowe opatrzone są logiem lub tekstem, jednoznacznie kojarzącym się z daną marką.

Celem gadżetów reklamowych jest:
- uświadomienie odbiorców o istnieniu danej marki i utrwalenie jej w ich świadomości;
- kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy;
- wprowadzenie nowego produktu lub usługi na rynek;
- wywarcie pozytywnego wrażenia podczas spotkania z klientami;
- zwiększenie sprzedaży danych produktów lub usług.

Cechy dobrego gadżetu reklamowego

Skuteczny gadżet reklamowy powinien być przede wszystkim użyteczny i trwały, a przy tym mieć atrakcyjny wygląd oraz być czytelny i rozpoznawalny pod kątem nazwy marki. Jego użyteczność jest bardzo ważna, bo od tego zależy czy odbiorca, na co dzień będzie miał z nim kontakt, a jednocześnie z nazwą marki, która ma utrwalić się w jego świadomości. Jeśli dodatkowo taki gadżet jest atrakcyjny wizualnie to właściciel częściej po niego sięga i czuje większą satysfakcję z posiadania takiego przedmiotu.

Oczywiście pod kątem reklamowym bardzo istotna jest sama reklama umieszczona na takim upominku. Musi być widoczna i dopasowana do danej rzeczy pod kątem ekstatycznym.

Smycze reklamowe – najpopularniejszy gadżet reklamowy

Smycze służą do zabezpieczenia kluczy, telefonu komórkowego, a nawet portfela. Na nich zawieszane są identyfikatory pracowników lub uczestników konferencji.

Dobrej jakości smycze reklamowe charakteryzują się estetycznym kształtem i dobrą jakością, na której znajduje się wyraźne logo lub napis reklamowy, uzyskany dzięki technice sublimacji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki