E-mail marketing jest coraz częściej stosowany przez specjalistów od reklamy, ale nie tylko! Z powadzeniem można go wykorzystać również samodzielnie, we własnej firmie.

Trzeba jednak pamiętać o tym, aby kampania było prawidłowo prowadzona. Jak to zrobić? Wyjaśnią nam specjaliści z edrone.me. Zacznijmy od początku – musimy pozyskać subskrybentów.

Jakie cele ma e-mail marketing?

Celem większości kampanii reklamowych, w tym e-mail marketingu, jest pozyskanie klienta lub poprawianie relacji pomiędzy nim, a sprzedającym. Warto podkreślić, że to zawiązanie nici porozumienia powinna być długotrwała. W skutecznej sprzedaży nie chodzi jedynie o to, aby zachęcić klienta do jednorazowego zakupu – klient powinien wrócić, i to nie raz.

Tym czasem wiele ofert wciąż jest źle skonstruowana. Klienci są wręcz zasypywani powiadomieniami, ofertami i reklamami, czy to w formie banerów i wyskakujących okienek na stronach internetowych, czy właśnie niechcianego spamu. Internauci nie klikają już w takie wiadomości! O ile w ogóle można o tym mówić, bo niektóre newslettery nawet nie otwierają się poprawnie przez to, że ich elementy graficzne są blokowane przez filtry poczty, firewalle czy antywirusy.

Warto wystrzegać się tych błędów, ale to jeszcze nie gwarantuje sukcesu w kampanii e-mail marketingowej. Jak się zatem wyróżnić i jak przyciągnąć klientów na stałe? Jest kilka sposobów. Jak go zmusisz, aby zdradził Ci swój adres e-mail?

Zdobądź konkretnego klienta (subskrybenta)

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, aby w ogóle przeprowadzić kampanię e-mail marketingową jest zdobycie subskrybentów. To stosunkowo proste zadanie. Najczęściej odbywa się to poprzez stronę internetową. Wystarczy w jakiś sposób zachęcić klienta (internautę) do tego, aby zostawił swoje namiary – adres e-mail. Jak to zrobić? Można na przykład:

  • dać rabat zakupowy;
  • zachęcić powiadomieniami o nowych promocjach;
  • zachęcić powiadomieniami o nowych wpisach na blogu;
  • zaoferować darmowego e-booka z poradami;

Jak sam widzisz, możliwości jest bardzo wiele. Ważne przy tym jest jednak to, aby maksymalnie ułatwić klientowi zapisanie się do newslettera. Formularz powinien być prosty i czytelny. Bardzo efektywną metodą jest na przykład pop-up, ale nie może on atakować odbiorcę na każdym kroku.

 

Poznaj potrzeby subskrybentów

Zdobyłeś już kilku subskrybentów? Gratulacje! Nie możesz teraz dopuścić do tego, aby szybko zrezygnowali z subskrypcji po wykorzystaniu rabatu, który zaoferowałeś za zapisanie się do newslettera. W tym mogą pomóc zautomatyzowane wiadomości, spersonalizowane powitania oraz zapytania o ich oczekiwania. Potencjał jest ogromny i trzeba go wykorzystać. Jeśli poznasz w ten sposób oczekiwania subskrybenta, będziesz mógł mu coś zaoferować w przyszłości – coś co odciągnie go od przycisku z napisem „odsubskrybuj”.

Więcej na: edrone.me

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki