Aktualnie okna PCV są najbardziej popularne i kupowane najczęściej. Możemy znaleźć je w wielu różnych wariantach do wyboru, ale nie są one jedyną propozycją producentów.

Także do dyspozycji mamy okna, w których konstrukcji stosuje się drewno, które również mają wielu fanów.

Okna drewniane w przeciwieństwie do okien PCV są produktami wyższej jakości. Cechują się nie tylko bardzo ładnym wyglądem, ale również świetnymi parametrami technicznymi. Są szczelne, dobrze wygłuszają, mają niski współczynnik przenikania ciepła, a w razie uszkodzeń można je łatwo naprawić. Ich trwałość może wynieść nawet więcej niż 150 lat, jeśli tylko będą one odpowiednio konserwowane.

Ich głównym mankamentem jest fakt, że wymagają one specjalnej konserwacji. Drewno jest naturalnym surowcem, który narażony jest na różne czynniki niszczące, na przykład na niskie i wysokie temperatury oraz opady. Oczywiście, już na etapie produkcji okna drewniane są odpowiednio zabezpieczane, ale producenci zalecają ich regularną konserwację poprzez czyszczenie specjalnymi środkami i impregnowanie. Gdy nie będziemy tego robili, okna zaczną się wypaczać i pękać, a tym samym przestaną pełnić swoją funkcję.

Czy osoby chcące korzystać z zalet okien drewnianych muszą być jednak skazane na ich konserwację? Nie, jeśli zdecydują się na okna drewniano-aluminiowe, które są ich udoskonaloną wersją.

Okna drewniano-aluminiowe są wykonane z drewna, ale z zewnątrz są wykończone aluminiową nakładką. To powoduje, że okna te są bardziej wytrzymałe i trwałe od tych wykonanych tylko z drewna. Aluminium zabezpiecza konstrukcję drewnianą przed uszkodzeniami oraz czynnikami pogodowymi i nie wymaga konserwacji. W związku z tym okna drewniano-aluminiowe są bardzo dobrą alternatywą dla drewnianych, ponieważ nie wymagają prowadzenia dodatkowych prac.

Pod względem swoich parametrów cieplnych okna wykonane z drewna i aluminium są równie ciepłe. Możemy stosować je również w domach energooszczędnych oraz domach pasywnych, gdzie bardzo ważne jest uzyskanie jak najniższego współczynnika przenikania ciepła.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki