Promocja w internecie ma wiele różnych form – jedną z najbardziej popularnych jest pozycjonowanie stron. Na czym polega pozycjonowanie? Kiedy warto się na nie zdecydować?

Pozycjonowanie, które określane jest też skrótem SEO, ma miejsce w wyszukiwarkach WWW i to jedna z form reklamy niejawnej, która nie jest widoczna dla internautów – to jedna z najczęściej stosowanych metod reklam internetowych, która jest tak stara jak wyszukiwarki. Głównym celem pozycjonowania jest wyniesienie adresu strony na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na wskazane frazy – gdy adres będzie widoczny na wysokiej pozycji, wtedy będzie przyciągał uwagę większej liczby internautów.

 

Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

Generalnie, pozycjonowanie jest próbą przechytrzenia algorytmu wyszukiwarki internetowej. Na najwyższych pozycjach znajdują się te strony, które są najbardziej wartościowe z punktu widzenia algorytmów. Działania podejmowane w ramach pozycjonowania mają więc na celu podniesienie wartości strony, aby była ona prezentowana na dobrze zauważalnej pozycji.

 

Oczywiście, nie jest to działanie jednorazowe, dlatego pozycjonowanie przeprowadza się najczęściej stale. Efektów nie zobaczymy też od razu, ale będziemy musieli na nie nieco poczekać – najczęściej to okres około 3 miesięcy. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie stron internetowych jest mało efektywne. Wprost przeciwnie, ponieważ ta metoda pozwala na bardzo skuteczne i do tego niedrogie wypromowanie stron internetowych – serwisów WWW, sklepów on-line, stron firmowych, blogów.

 

Jak już wspomnieliśmy, w pozycjonowaniu ważne są frazy kluczowe – odnoszą się one do zawartości strony i odzwierciedlają słowa wpisywane do wyszukiwarki przez internautów. Aktualnie bardzo ważna jest też wartościowa treść – dzięki niej możemy przyciągnąć na stronę więcej internautów i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż. Przed przystąpieniem do pozycjonowania przeprowadza się też optymalizację strony – to działania skoncentrowane na przystosowaniu strony do algorytmów wyszukiwarki.

 

Jak pozycjonować stronę internetową?

Jeżeli chcemy zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej, możemy zarówno prowadzić te działania samodzielnie, jak i zlecić profesjonalnej agencji. W sieci możemy znaleźć szereg różnego rodzaju kursów i poradników dotyczących SEO. Musimy jednak pamiętać o tym, że to czasochłonna i wymagająca szerokiej wiedzy metoda promocji, dlatego najlepiej zdecydować się na pomoc fachowców, którzy wiedzą, jak uzyskać najlepsze efekty.

 

Agencje SEO oraz agencje e-marketingowe oferują swoim klientom pełną obsługę. Obejmuje ona najczęściej wykonanie audytu SEO strony internetowej, przeprowadzenie optymalizacji oraz samo pozycjonowanie. Umowę w takim przypadku podpisujemy najczęściej na wskazany okres i rozliczamy się comiesięcznie. Wiele agencji stosuje również zasadę zapłaty tylko za wyniki – wtedy, gdy strona nie wejdzie na określoną pozycję, wówczas klient nie musi ponosić kosztów.

 

Jeżeli szukasz profesjonalnej agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron www, skorzystaj ze wsparcia agencji interaktywnej OnlineGroup, która posiada w tej dziedzinie ponad 10-letnie doświadczenie.

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki