Od farb do łazienki wymagamy znacznie więcej niż od preparatów do malowania pozostałych pomieszczeń.

Wszak klimat tu jak w tropikach! Sprawdźmy, na co zwrócić uwagę, wybierając farby do łazienki.

Wieczorne długie kąpiele to jeden z nielicznych momentów w ciągu dnia, kiedy możemy zapomnieć o bożym świecie i całkowicie się zrelaksować. Niektórzy wolą zaś energetyczne prysznice, mocny strumień wody odprężający mięśnie. Co łączy jedno i drugie? Nie tylko zbawienne dla naszego ciała działanie. Podczas tych czynności powstają ogromne ilości pary wodnej (podczas kąpieli w wannie wydziela się jej około 1000 g!) – poznamy to m.in. po zaparowanych lustrach, na których możemy pisać liściki. Wilgoć osadza się również na ścianach i suficie. Jeśli nie pomalujemy ich odpowiednim, wodoodpornym preparatem, już wkrótce będziemy borykać się z łuszczącą się powłoką, a nawet (o, zgrozo!) z niebezpieczną i nieestetyczną pleśnią. Czym powinniśmy się zatem kierować, wybierając farby do łazienki?


Pomalowana na biało łazienka to klasyka gatunku.

Farba wodoodporna do łazienki – to podstawa

Jaka powinna być farba do łazienki? Przede wszystkim hydrofobowa (idealna farba do pomieszczenia mokrego to farba hydrofobowa). Oznacza to, że woda nie ma możliwości wniknąć pod powłokę, jednocześnie doprowadzając do zawilgocenia ścian; para wodna osadzi się jedynie na ich powierzchni. Z drugiej strony warstwa farby musi umożliwić „oddychanie” przegrodzie budowlanej, dzięki czemu oddaje ona wilgoć otoczeniu, miast ją akumulować (oznacza to, że farba jest paroprzepuszczalna).

Pamiętajmy ponadto, że preparat do malowania wnętrz o specyficznym mikroklimacie, jak łazienki, powinien tworzyć szczelną, zwartą powłokę – odporną na działanie grzybów. To kluczowe przede wszystkim w pomieszczeniach o słabej wentylacji, która nie radzi sobie ze skutecznym usuwaniem wilgoci.


Miłośnicy rozmytych błękitów zatoną w głębi Morskiej Groty.

Kolejną, pożądaną przez nas cechą jest odporność powłoki malarskiej na szorowanie. Farba do łazienki powinna odpychać wodę i inne, płynne zabrudzenia (nie wnikają one w warstwę farby, a spływają po jej powierzchni), dzięki czemu utrzymanie pomieszczenia w czystości jest niezwykle proste.

Wybór farby do remontu łazienki

Jeśli zatem zauważmy jakiekolwiek niepokojące objawy na ścianach naszej łazienki (zacieki czy pierwsze oznaki rozwoju pleśni), powinniśmy rozpocząć od usunięcia mikroorganizmów, a następnie przeprowadzić mały remont. Wystarczy umyć i osuszyć ściany oraz pociągnąć je specjalną farbą wodoodporną, która zabezpieczy powierzchnie przed działaniem niszczących czynników. Jakich nazw szukać na sklepowych półkach? Przede wszystkim Dulux EasyCare Kuchnia i Łazienka, czyli farby odpornej na szerokie spektrum łazienkowych zagrożeń.


Antyczny Marmur to odcień, który wejdzie w komitywę z innymi barwami.

Malowanie nowoczesnych łazienek – paleta kolorów farb

Wybór odpowiedniego produktu to jedno. Producenci podpowiadają, która z farb wewnętrznych najlepiej poradzi sobie w łazience – dostajemy tu pełne wsparcie. Przed nami kolejne zadanie. Musimy zdecydować, na jaki kolor pomalować pomieszczenie. Na szczęście nie jesteśmy już skazani na kilka podstawowych kolorów, możemy dopasować aranżację łazienki do wystroju całego domu. Kluczowa jest szeroka paleta kolorów farb, postawmy na taką linię produktów, która nie będzie nas ograniczać. Godne polecenia są szczególnie klasyczne biele oraz ciemne tonacje (jak odcień Nocna Wyprawa). Dla miłośników spokojnej zieleni można podsunąć kolor Ryżowego Pola, dla kochających Orient – Serce Tybetu, a lubujących się w tradycyjnej kolorystyce błękitów – Turkusowy Archipelag lub Błękitne Jezioro.


Strefę relaksu stworzymy w łazience dzięki odpowiednim kolorom. Jak chociażby Turkusowy Archipelag.

Nie przeszkadza nam para wodna i panujący w łazience ukrop. Ścianom nie jest to jednak obojętne. Jeśli nie chcemy borykać się z problemem wnikającej w przegrody wilgoci i okropnej pleśni, postawmy na przeznaczoną do malowania łazienek farbę. To najlepsze rozwiązanie.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki