Odpowiedź jest prosta – WARTO! Nauka języków obcych sprzyja nie tylko rozwojowi osobistemu, (bo umysłowemu), ale także edukacyjnemu i zawodowemu.

Może zatem przynieść wiele korzyści, o ile tylko znajdziemy czas na naukę. A jeśli mamy problem z czasem na kurs? Zawsze można spróbować nauki niemieckiego online. Bo rozwijanie swoich kompetencji językowych zawsze się opłaca.

5 argumentów za

Istnieje wiele powodów, dla których warto uczyć się języka niemieckiego. Skupmy się na pięciu, które mają największe znaczenie:

  1. Język niemiecki to jeden z najpopularniejszych języków w Europie. O dziwo, po niemiecku w większej ilości państw europejskich mówi się częściej niż po angielsku, francusku czy hiszpańsku. Dla obywateli Unii Europejskiej, (po której przecież najczęściej podróżujemy), jest najczęstszym językiem ojczystym. Znajomość języka niemieckiego to nasza droga do wyjazdów międzynarodowych.
  2. Niemcy są popularnym kierunkiem wyjazdów studenckich. Dysponują oszałamiającą ilością ponad 100 uniwersytetów i otwierają swoje drzwi dla studentów z zagranicy. Wymiana studencka jako jeden z punktów CV to potężny argument na rynku pracy.
  3. Niemieckie książki i strony internetowe są bardzo wartościowe. To zaskakujące, ale aż 10 % wszystkich książek wydawanych na świecie i 8 % stron internetowych jest właśnie w języku niemieckim. O ile lepiej byłoby czytać je w oryginale, niż czekać na tłumaczenia lub posiłkować się tłumaczeniem online?
  4. Niemcy to kraj biznesu. U naszych sąsiadów z zachodu znajdują się siedziby najbardziej znanych przedsiębiorstw, jak BMW, Bosh czy Lufthansa. Dzięki temu potencjał znalezienia pracy w Niemczech jest ogromny. Wykwalifikowany pracownik to jednak taki, który posługuje się językiem narodowym.
  5. Język niemiecki wcale nie jest trudny. Dla wieku osób jest nawet prostszy niż język angielski, bo gramatyka ma mniej czasów, a wymowa w większości jest zgodna z zapisem. Wiele słów jest bardzo podobnych do polskiego, więc nauka będzie bardzo intuicyjna.  

Niemiecki online

Gdy już mamy w sobie przekonanie, że nauka języka obcego naprawdę jest szansą, pozostaje tylko wybrać metodę. Duże miasta oczywiście dysponują szeroką ofertą kursów, ale w małych, jak Brodnica, wybór jest mocno ograniczony. Dlatego warto pomyśleć o kursie niemieckiego online. To znakomita metoda dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na dojazdy do szkół językowych. Są przy tym bardziej oszczędne, bo nie generują kosztów na przejazdy. Dają też możliwość korzystania z różnych metod pracy indywidualnej i grupowej. Są przy tym tak samo ważne i potwierdzane certyfikatami co tradycyjne szkolenia. Do materiałów można sięgać wielokrotnie, często poza ustalonymi godzinami pracy szkoły. I co również ważne – nikt nie będzie miał pretensji o odpowiedni strój na szkoleniu, jako że uczestnik kursu w domu może się uczyć nawet we własnej piżamie.

Którą szkołę wybrać?

Nie wszystkie szkoły językowe mają ofertę niemieckiego online, dlatego tym bardziej wybór należy dobrze przemyśleć. Ciekawą ofertę prezentuje Empik School (http://www.empikschoolonline.com/kurs-niemiecki). Naukę można zacząć na każdym poziomie, bo przed rozpoczęciem zajęć każdy wypełnia krótki test diagnostyczny. Jest aż 10 poziomów, więc „przeskakiwanie” z jednego na drugi jest szybkie, a dostrzeganie postępów bardziej motywuje. Nie musi być to kurs indywidualny, bo platforma językowa daje dostęp do komunikacji z innymi użytkownikami. Dla komfortu uczestników nauka odbywa się w małych grupach, prowadzonych przez profesjonalnego lektora. Daje to też możliwości zawierania nowych znajomości i kontynuowania ich nawet gdy w nauce języka już osiągnęliśmy perfekcję. Zajęcia odbywają się nawet do godziny 23.00, a dostęp do ćwiczeń jest zapewniony przez całą dobę. Nie ma tu ograniczenia czasu, więc ćwiczyć można w każdej dogodnej chwili.

Kursy językowe online to jedyna w swoim rodzaju okazja do samorozwoju. Dostępna nie tylko dla mieszkańców dużych miast wojewódzkich, ale dla każdego, kto chce zadbać o swoje kompetencje, a przy tym szanuje swój czas.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki