Sklepy internetowe zrewolucjonizowały polski rynek. Polscy klienci chętnie sięgają po książki, ubrania czy produkty spożywcze, które mogą zamawiać o dowolnej porze dnia korzystając z usług e-commerce. Duży wpływ na popularność sklepów online mają również płatności, dzięki którym polscy klienci mogą robić zakupy w sklepach na całym świecie.

Oprócz dostępności produktów i metod ich wysyłki dla klientów równie istotne są dostępne metody płatności. Polskie sklepy internetowe pozwalają na dokonanie płatności przy użyciu karty kredytowej, poprzez zlecenie przelewu oraz gotówką przy odbiorze zamówienia. W przypadku sklepów zagranicznych możliwa jest jedynie płatność kartą w Internecie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby dokonanie płatności było bezpieczne.

Przede wszystkim wszelkie płatności internetowe, także płatności kartą, powinny być realizowane na specjalnie szyfrowanych stronach. Płatność kartą wymaga podania kilku informacji o samej karcie - potrzebne są dane właściciela karty, jej numer, termin ważności oraz kod CVC, który można znaleźć na specjalnym pasku z tyłu karty. Warto pamiętać, że jeśli karta wkrótce straci ważność, niektóre sklepy czy hotele mogą nie zaakceptować płatności dokonanej przy jej użyciu. 

Jednak w wielu systemach akceptacyjnych podanie danych związanych z kartą nie kończy płatności. Dodatkowe zabezpieczenia, ustalone przez wydawców kart i same banki, mogą wymusić na właścicielu karty konieczność zalogowania do systemu transakcyjnego banku, aby dodatkowo zweryfikować i zatwierdzić płatność kartą. Na tym etapie może być wymagane wprowadzenie kodu SMS wysłanego na telefon posiadacza karty. Jest to dodatkowy element autoryzacji. 

W niektórych systemach wymagane jest założenie konta użytkownika oraz podanie informacji związanych z wykorzystywaną kartą płatniczą. Ma to na celu uproszczenie procedury płatności, jednak wiele banków odradza swoim klientom dokonywanie płatności w ten sposób. Warto jednocześnie pamiętać, że coraz częściej banki stosują dodatkowe zabezpieczenia w przypadku kart płatniczych. W niektórych bankach płatności kartami, jeśli będą one dokonywane w krajach poza Unią Europejską, mogą wymagać specjalnej aktywacji takich płatności, aby zminimalizować ryzyko wykorzystania karty klienta bez jego wiedzy.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki