Filmy reklamowe emitowane na kanałach YouTube czy w telewizji to bardzo dobry sposób promocji firmy i jej produktów czy usług. Film, w przeciwieństwie do innych narzędzi marketingowych pobudza wiele zmysłów człowieka jednocześnie, przy czym jest w stanie oddziaływać na jego emocje i uczucia.

Żeby tego typu reklama firmy była maksymalnie skuteczna produkcja filmu nie może być procesem nieprzemyślanym i chaotycznym. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań należy odpowiednio się do nich przygotować.

Badania, analizy i konkretne cele.

Planowanie filmu trzeba rozpocząć od dokładnego określenia jego adresatów. Reklama jest komunikatem, produkt z pewnością przeznaczony jest dla konkretnej grupy docelowej – do niej więc skierujesz swój komunikat. Wiedząc na kogo reklama ma mieć największy wpływ można wybrać jej odpowiednią formę. Inaczej wygląda przekaz skierowany do młodzieży, inaczej do emerytów, co innego zainteresuje matki, a co innego przedsiębiorców. Nie chodzi tu o samą tematykę ale ogólną koncepcję filmu, dynamikę, muzykę, barwy i wszystkie najdrobniejsze elementy.

Cena i pomysł na film

Te dwa pojęcia mają ze sobą wiele wspólnego, ponieważ jedno jest uzależnione od drugiego. Przy planowaniu budżetu trzeba brać pod uwagę całą kampanię, a nie samą produkcję filmu, ponieważ równie istotne jest jego rozpowszechnienie i wypromowanie. Jeśli nie posiadasz dużego doświadczenia w szacowaniu kosztów tego typu, najlepiej zapoznać się dokładnie z cennikami poszczególnych firm, odnieś je do jakości filmów, które produkują i postaraj się wybrać optymalne rozwiązanie. Pamiętaj jednak, że na całkowity koszt produkcji składa się wiele nawet drobnych elementów. Możesz dostać szybką wycenę korzystając ze specjalnego formularza zamieszczonego na stronie firmy (zapraszamy: festekipa.pl)

Jeśli brakuje Ci pomysłu na film poszukaj inspiracji w sieci – na kanałach z reklamami, na stronach producentów. Oglądaj jak najwięcej filmów promocyjnych – również tych zagranicznych, to z pewnością pomoże Ci określić preferencje względem własnej produkcji.

Gotowe pomysły przelej na papier, a następnie stwórz z nich scenariusz. To bardzo ważne narzędzie, które pomaga zdyscyplinować pracę, eliminuje ryzyko nieporozumień między Tobą a producentem i ekipą filmową.

 

Cena i produkcja filmu

Znowu wracamy do kwestii budżetu. Ilość członków ekipy, rodzaj użytego sprzętu będą dostosowane do tego jakimi funduszami dysponujesz. Niektóre z tych elementów wymagają po prostu większego nakładu finansowego. Nie wzbraniaj się więc przed podaniem swojego budżetu producentowi przed ustaleniem koncepcji filmu i harmonogramu prac. To pomoże mu dobrać odpowiedni sprzęt i zaproponować takie rozwiązania żeby w konkretnej cenie zrobić film o jak najwyższej jakości i skuteczności.

Opracował zespół festekipa.pl

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki