Interesuje Cię marketing internetowy, w szczególności związany z mediami społecznościowymi? Zastanawiasz się, od czego zacząć i jak stać się specjalistą w tej dziedzinie? Mamy dla Ciebie kilka rad!

Poszukaj stażu

Rzecz podstawowa – poszukaj firmy, w której istnieje możliwość odbycia stażu lub praktyk zawodowych. To najlepszy sposób, aby zdobyć podstawową wiedzę. Pamiętaj jednak, aby nie było to losowe przedsiębiorstwo, w końcu chcesz poznać trochę tricków i sztuczek, a nie tylko mechanicznie dodawać kolejne posty na profilu.

Dobrym pomysłem jest trafienie do sprawdzonej agencji social media (na przykład tej: https://obtk.pl/social-media/). Agencje mają to do siebie, że obsługują klientów z bardzo różnych branż i o różnych potrzebach, a to już na starcie pozwoli wyćwiczyć elastyczność w podejściu do marketingu w social mediach.

Co więcej, staż w agencji marketingowej da sporo możliwości do zadawania pytań osobom bardziej doświadczonym – a to na początku kariery (jak również w jej trakcie) jest bezcenne.

Obserwuj

Śledź duże, popularne profile, na których utrzymuje się spore zaangażowanie odbiorców. To doskonały sposób, by podpatrzyć metody działania „wielkich graczy” i przyglądnięcie się temu, co działa, a co nie. Nie wszystko można przełożyć na mniejsze budżety, ale często znajdziesz coś inspirującego, co może doprowadzić Cię do swoich własnych pomysłów, wartych wypróbowania w social mediach.

Czytaj i pisz

Działania w social mediach w dużej mierze opierają się na pracy z contentem. Kreatywne treści po prostu bardziej angażują, szybkie i błyskotliwe odpowiedzi są doceniane przez społeczność. Staraj się więc jak najwięcej czytać. Co? Wszystko, od artykułów po książki, byle pisane z polotem. Równolegle pisz, próbuj sił w tworzeniu krótkich treści – to naprawdę ćwiczy umysł i ułatwia późniejsze kreowanie treści adresowanych do social media.

Dyskutuj wyważenie

Działania w social mediach to często też próba opanowywania kryzysów – a to sztuka niełatwa. Często internautami kierują bardzo ostre emocje, które błyskawicznie wymykają się spod kontroli i eskalują. Jeśli chcesz być specjalistą do spraw marketingu w sieciach społecznościowych, dobrze by było, gdyby umiejętności dyplomatyczne nie były Ci obce. A to oznacza, że dobrym ćwiczeniem jest próba wyważonego dyskutowania na różnych grupach tematycznych i… lawirowanie w nich tak, aby nie dać się sprowokować.

Narzędzia

Jeśli tylko masz taką możliwość, korzystać z wersji testowych różnych narzędzi służących do marketingu w mediach społecznościowych. Nawet jeśli nie pozwolą zaszaleć, będziesz wiedzieć, jak wyglądają od środka i jakie są ich możliwości. A to bardzo cenna wiedza.

Śledź branżę

Na koniec najważniejsze – śledź branżowe portale i czytaj doniesienia na temat nowości w możliwościach platform społecznościowych. Czytaj poradniki, tutoriale i doniesienia o nowych opcjach, czy zmianach w dostępnych formatach i… w regulaminach. W tej branży zmienia się dużo i szybko, a śledząc trendy, po prostu z czasem zaczniesz chwytać wiedzę w locie :)

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki