Często można usłyszeć, że jeśli firmy nie ma w internecie, to nie istnieje. Jest to prawda w wielu branżach. Strona firmowa może pomóc znaleźć nowych klientów, poinformować o nowościach itp. Jednak, aby internetowa wizytówka była skuteczna musi znaleźć się wysoko na liście wyszukań. W tym celu konieczne jest odpowiednie wypozycjonowanie strony. Pozycjonowanie zazwyczaj rozpoczyna się od dokonania audytu SEO strony internetowej. Podpowiadamy, jakie elementy witryny warto zweryfikować w pierwszej kolejności.

Po pierwsze specjalista

Często można usłyszeć, że pozycjonowaniem może zająć się praktycznie każdy. Wystarczy poczytać trochę w sieci i tyle. Niestety to nieprawda. Aby skutecznie promować stronę niezbędna jest wiedza i doświadczenie. Do tego trzeba wiedzieć dokładnie od czego pozycjonowanie zaczynamy, a w tym celu należy wykonać profesjonalny audyt SEO. W tym temacie najlepiej sprawdzają się profesjonaliści i dlatego warto skorzystać z ich usług. Jedną z firm oferujących wykonanie profesjonalnego audytu strony jest advist.pl.

Najważniejsze elementy strony, które należy sprawdzić

Audyt SEO obejmuje wiele elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie. Jedne z nich są bardziej ważne, a inne nieco mniej. Jednak każda składowa sprawia, że strona internetowa ma większe szanse na wybicie się wśród setek podobnych, na liście wyszukiwarki. Jakie zatem elementy są sprawdzane podczas audytu?

Budowa strony

Od tego w jaki sposób zbudowana jest strona internetowa często zależą parametry związane z szybkością otwierania się. Wyszukiwarki cenią sobie prostotę kodowania, dlatego podczas audytu SEO specjaliści sprawdzają czy wśród milionów linijek kodów nie ma zapisów, których tam nie potrzeba i które zwalniają tempo działania strony.

Teksty

Obecnie boty wyszukiwarek rozpoznają już nie tylko podstawowe frazy, które działają na korzyść stron internetowych ale również odmianę słów czy treść tekstów. Budowa tekstu ma duży wpływ na postrzeganie strony przez wyszukiwarki, dlatego podczas audytu SEO sprawdzana jest jakość i budowa tekstów znajdujących się na stronie.

Grafiki

Częstym błędem podczas tworzenia stron jest brak opisu dodawanych do strony grafik i zdjęć. Odpowiedni opis każdego pliku graficznego znacznie podnosi jakość strony w oczach wyszukiwarek. Podczas audytu SEO specjaliści sprawdzają czy zdjęcia są dobrze opisane i czy konieczne jest wprowadzanie zmian w zakresie opisu grafik.

Oprogramowanie wspomagające pozycjonowanie

W przypadku wielu stron internetowych jako pomoc w procesie pozycjonowania wykorzystywane są specjalne programy wspierające. Często są one nazywane wtyczkami SEO. Podczas audytu sprawdza się czy strona posiada takie oprogramowanie oraz w jakim stopniu z niego korzysta.

Poza wyżej wymienionymi, najważniejszymi elementami strony audyt SEO obejmuje także inne składowe. Dokładna analiza danych wynikająca z audytu pozwala na podejmowanie działań mających na celu skuteczną promocję strony firmowej w sieci.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki