W branży reklam internetowych nie ma miejsca dla konserwatystów i leniwych. Algorytmy i narzędzia ewoluują równie szybko, co gusty oraz wymagania odbiorców. Dane zbiera się w biegu, nierzadko wykorzystując je finalnie do innych celów niż planowane w momencie zlecenia badań. A w tym błyskawicznie zmieniającym się świecie Facebook zmienia się najszybciej, a jednocześnie dla wielu firm jest najważniejszym medium, sposobem na bezpośrednie dotarcie do klienta. Ten wpis poświęcony będzie często pomijanym opcjom, obok których nie możesz przejść obojętnie!

Przecież jest dobrze, dlaczego mam przejmować się nowościami?

Bo stojąc w miejscu, zostajesz w tyle. Konkurencja nie śpi, a wolne nisze są wypełniane w mgnieniu oka. Dodatkowo FB lubi nie tylko dodawać nowe opcje, ale też usuwać stare. Choćby z tego powodu warto być na bieżąco i obstawić wiele frontów. To o czym konkretnie będziemy dziś mówić?

Precyzyjne targetowanie

Zaczynamy od największej zalety Facebooka z punktu widzenia reklamodawcy, czyli wykorzystania danych, które udostępniają użytkownicy. W przeciwieństwie do targetowania szerokiego, które charakteryzuje duża grupa odbiorców o stosunkowo małym prawdopodobieństwie zainteresowania, precyzyjne uderza do niewielu osób. Za to szansa na sukces jest spora. Z czego to wynika? Można porównać to do strzału snajperskiego. Określamy dokładnie nie tylko podstawową demografię, jak wiek, płeć i miejsce zamieszkania, ale wykorzystujemy też zainteresowania.

Przykładowo grupa rodziców małych dzieci, którzy są zainteresowani kolarstwem górskim, a do tego mają inne, kosztowne hobby jest stosunkowo niewielka, lecz jeśli chcesz sprzedać drogą przyczepkę terenową do roweru, to właśnie wśród nich najprędzej znajdziesz chętnych. Precyzyjne targetowanie obejmuje także zachowania odbiorców. Tu przykładem będzie wyświetlanie reklamy tylko tym osobom, które obejrzały większość Twojego ostatniego filmu lub zakupiły produkt, czyli tym już mocno zainteresowanym Twoją działalnością.

Reklama w Messengerze

Kto wie, czy platforma komunikacyjna nie jest najpotężniejszym z narzędzi pana Zuckerberga? Z pewnością nie można odmówić jej ogromnej popularności, nic więc dziwnego, że ona również gotowa jest przyjąć reklamy. I to takie o niemałym potencjalne, bo docierające prosto do użytkownika. Reklamy w Messengerze dzielimy na dwa podstawowe rodzaje. Pierwsze z nich wyświetlane są między konwersacjami. Najlepiej działają te zachęcające do napisania do Ciebie. Możesz też wysłać reklamę w formie wiadomości do potencjalnego klienta, ale uwaga – opcja ta działa tylko w przypadku użytkowników, którzy już się z Tobą kontaktowali. To jednak nie jest problem – znają już Twoją markę, mają więc dużo większe szanse na konwersję niż osoby na początku lejka sprzedażowego. Dotyczy to właściwie wszystkich reklam na Messengerze.

Warto zaznaczyć, że świetnie współpracują one z botami – jeśli uda Ci się zaangażować potencjalnego klienta w prosty dialog i dopytywanie o produkt, to jesteś już na prostej drodze do sukcesu.

Katalogi produktowe

Dodawanie produktów na FB to nic nowego, ale w ostatnim czasie korzystanie z katalogów z ciekawostki stało się standardem. Powód jest prozaiczny – skuteczność. Produkty dodane ręcznie lub zaimportowane ze sklepu możesz grupować w zestawy, związane tematycznie lub przeznaczone dla danej grupy docelowej. Łącząc katalogi produktowe z reklamami dynamicznymi, możesz osiągnąć spektakularne efekty. Wystarczy pokazywać klientom produkty, które ostatnio przeglądali i podobne rzeczy z tej samej grupy lub dodatki do nich. To niezwykle skuteczny sposób na remarketing, a przede wszystkim na ratowanie porzuconych koszyków. A jeśli przy tym jesteśmy…

Remarketing

Ile razy zdarzyło Ci się, że po wyszukiwaniu czegoś w Google, reklamy związane z tą tematyką zaczęły pojawiać się wszędzie? To właśnie remarketing. A Facebook jest jednym z najlepszych miejsc do jego wykorzystania. Wystarczy na przykład załadować do niego bazę maili Twoich klientów zarejestrowanych w sklepie. Zaadresowana do takich osób reklama przypomni im o Twoim sklepie i skłoni do ponownych zakupów. Równie dobrze można użyć danych z zachowań na FB i pokazywać reklamę osobom, które ostatnio były aktywne na Twoim profilu – komentowały, oglądały filmy czy udostępniały posty. Remarketing na Facebooku to znaczące zwiększenie skuteczności wszystkich poprzednich działań.

Wszystkie te formy reklamy najlepiej działają, gdy doświadczony zespół wdraża je w odpowiednich proporcjach. My polecamy KoboSystem – agencję interaktywną, która nie tylko przygotuje i wdroży plan, ale będzie go na bieżąco kontrolować i dostrajać.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki