Przedsiębiorca, który chce utrzymać przy sobie konsumenta, a także pozyskiwać nowych, musi przez cały czas pracować nad innowacyjnymi technikami marketingowymi. Jest to jedno z ważniejszych działań firm działających w branży produkcyjnej lub też handlowej. Do tego celu wykorzystuje się wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. Jedne z nich są bardziej skuteczna, a inne mniej, jednak największym powodzeniem cieszy się organizacja tak zwanego programu lojalnościowego. Czym jest to rozwiązanie? Jakimi zaletami się charakteryzuje? Dlaczego warto się na nie zdecydować? Przekonajmy się!

Program lojalnościowy - co to jest?

Program lojalnościowy to nic innego jak długotrwałe działanie marketingowe, które zadaniem jest stworzenie lub też umocnienie relacji z konsumentami. Jego zadaniem jest także nagrodzenie najlepszych klientów, czyli tych, którzy według firmy mają największe znaczenie sprzedażowe. Wielką zaletą, jaką charakteryzuje się system lojalnościowy, są nieduże nakłady, które muszą zostać poniesione, aby akcja przyniosła określone rezultaty. Nie możemy jednak nie wspomnieć o tym, że rozwiązanie to może być wykorzystywane tylko i wyłącznie w konkretnych wypadkach. Oczywiste jest przecież to, że lojalność odnośnie do usług lub też produktów, które dopiero co pojawiły się na rynku, najzwyczajniej w świecie nie będzie miała miejsca. Najpierw konieczne jest zgromadzenie odpowiedniego kapitału zaufania u klientów, aby program motywacyjny miał jakikolwiek sens.

Jakimi zaletami charakteryzują się najlepsze systemy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe dla firm, to coś, na czym zyskuje zarówno klient, jak i samo przedsiębiorstwo. Jak to możliwe? Konsument, który zbiera określone punkty na swojej karcie stałego klienta, w późniejszym czasie będzie mógł wymienić je na konkretne przedmioty. Aby to robić, dana firma zachęca go wszelkiego rodzaju promocjami oraz łączeniem zakupów, dzięki czemu może mnożyć swoje punkty. Z drugiej strony jest sklep, który za sprawą rozwiązania, jakim jest program b2b, ma możliwość znacznie bardziej związać się ze swoimi stałymi konsumentami. Na tym nie koniec, dzięki takiemu działaniu bardzo prosto zachęcić klienta do zwiększenia średniej wartości jego koszyka zakupowego. Nie możemy nie wspomnieć o tym, że programy lojalnościowe wpływają nie tylko na aspekty finansowe samej firmy, a także rozpoznawalność samego sklepu. Klient, który zaangażuje się w relację z daną firmą, bardzo chętnie do niej powróci.

Dlaczego warto organizować programy lojalnościowe w swojej firmie?

Badania przeprowadzone przez specjalistów jasno mówią, że więcej niż 50 procent Polaków bardzo aktywnie angażuje się we wszelkiego rodzaju akcje lojalnościowe. Co to oznacza? Oczywiście to, że rozwiązanie to cechuje się niezwykle dużym potencjałem. Zadziała ono zarówno w większych, jak i mniejszych firmach, choć to ogromne marki będą mogły realizować je na wielką skalę. Nie możemy również nie wspomnieć o tym, że pozytywny wydźwięk samej akcji sprawi, że sklep stanie się znacznie popularniejszy. Każdy poleca określone marki swoim bliskim, dzięki czemu określone firmy pozyskują nowych klientów, a inne je tracą. 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki