Lokalne pozycjonowanie to metoda wciąż jeszcze niedoceniana przez właścicieli firm. A warto się nim zainteresować, bo od miejscowego rynku łatwiej rozpocząć ekspansję na cały kraj. Jeśli natomiast prowadzisz biznes zorientowany na konkretny region czy miejscowość, nie ma potrzeby promowania się na drugim końcu Polski. Sprawdź, jak możesz wykorzystać pozycjonowanie lokalne, aby pokonać nawet największych konkurentów.

Chcesz promować stronę firmową? Zacznij od własnej miejscowości

Dlaczego pozycjonowanie ogólne jest tak popularne? Mówiąc krótko, przynosi ono efekt w postaci dużej liczby odwiedzających stronę. Jednak wśród nich często nie znajdują się potencjalni Klienci, ale internauci, którzy trafili w to miejsce przez przypadek. Szukali bowiem mechanika z Krakowa, a na skutek pozycjonowania ogólnopolskiego w wynikach pojawiła się oferta warsztatu z Gdańska. Jak nietrudno się domyślić, uznają oni, że nie ma sensu jechać przez cały kraj, żeby naprawić auto. Dlatego jeśli prowadzisz lokalny biznes, skup się na odbiorcach z danej miejscowości albo regionu. Dzięki zastosowaniu fraz kluczowych obejmujących miasto (na przykład „mechanik Kraków”) trafisz do osób zainteresowanych Twoją działalnością, które o wiele chętniej skorzystają z prezentowanej im oferty. Zanim zaczniesz pozycjonowanie na konkretne słowa kluczowe, dobrze będzie przyjrzeć się konkurencji: być może sama ułatwi Ci promocję? Obecnie coraz więcej firm posiada strony internetowe albo wizytówki w Google, ale w przypadku lokalnych przedsiębiorstw nie jest to takie oczywiste.

 

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

 

Pozycjonowanie lokalne w wielu przypadkach okazuje się bardziej korzystne cenowo, niż ogólnopolskie. Z tego powodu dobrze jest właśnie od niego zacząć promocję w wyszukiwarce Google. Może się zdarzyć, że konkurencja jest bardzo rozbudowana i uzyskiwanie widoczności na najpopularniejsze frazy potrwa miesiące, a nawet lata. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu masz szansę dotrzeć do swoich Klientów dużo szybciej, a kiedy już wypracujesz pozycję na rynku miejscowym, możesz śmiało ruszyć na podbój całego kraju.

 

Poznaj wszystkie zalety lokalnego pozycjonowania witryny firmowej

 

Niezależnie od tego, czy zarządzasz dużym przedsiębiorstwem, czy małą firmą, u Ciebie również sprawdzi się pozycjonowanie lokalne. Zarówno właściciele hipermarketów, jak i małych sklepików mogą skorzystać na obecności wśród najlepszych wyników wyszukiwania w Google. I o ile te pierwsze szybciej przebiją się na ogólnopolskim rynku, o tyle mniejszym firmom zaleca się głównie SEO zorientowane na daną miejscowość. Wzbogacając frazy kluczowe o nazwy miejscowości czy regionu, są w stanie dotrzeć do wszystkich potencjalnych Klientów z okolicy – a ci z kolei chętnie przyjdą do sklepu, który znajduje się tuż za rogiem. Dzięki temu małe przedsiębiorstwa mogą nawet wyprzedzić ogólnopolskich potentatów w walce o lokalny rynek. Jeśli zdecydujesz się na ten typ pozycjonowania, szybko zobaczysz rezultaty w postaci zwiększonego ruchu na stronie. Google bowiem ma bardzo przydatną dla użytkownika funkcjonalność: domyślnie wyświetla mu wyniki wyszukiwania z najbliższej okolicy. Jeżeli znajdziesz się wśród nich, jesteś na wygranej pozycji. Teraz wystarczy wzmocnić pozytywny wizerunek firmy za pomocą aktywności w sieci opartej na odpowiednio przygotowanej strategii. Dodatkowym plusem pozycjonowania lokalnego jest fakt, że zwykle wiąże się ono z mniejszymi opłatami, niż SEO skierowane na cały kraj, a także z mniej rozbudowaną konkurencję. Zdobycie pierwszej pozycji w rankingu Google na rynku miejscowym zwykle otwiera drzwi do osiągnięcia stopnia lidera w branży. Zatem już dziś skorzystaj z szansy, jaką daje Ci pozycjonowanie lokalne strony firmowej!