Tegoroczna zima rozpieszcza nas stosunkowo wysokimi temperaturami i piękną pogodą. Takie warunki wręcz zapraszają do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Korzystaj z nich, zwłaszcza jeśli Twoim postanowieniem noworocznym jest wypracowanie nowej sylwetki – zima nie musi przecież oznaczać rezygnacji z treningów. Przedstawiamy kilka pomysłów na zimową aktywność.

Łyżwy

Jazda na łyżwach to jeden z najbardziej lubianych sposobów aktywnego spędzania czasu zimą. Na szczęście nie trzeba już do tego siarczystych mrozów. W wielu miastach funkcjonują kryte lodowiska, na których można ślizgać się również przy dodatnich temperaturach. Dzięki temu jazdę na łyżwach można trenować aż do wiosny. To doskonałe ćwiczenie mięśni nóg, a także metoda zrelaksowania się po długim i męczącym tygodniu. Podczas godziny ślizgania się na łyżwach spalisz od 300 do aż 800 kalorii, co pomoże Ci w osiągnięciu upragnionej sylwetki.

Spacer

Najtańszą oraz najłatwiej dostępną aktywnością są oczywiście spacery. To „trening” polecany w szczególności osobom prowadzącym siedzący tryb życia, jako wprowadzenie do bardziej skomplikowanych aktywności. Podczas godzinnego spaceru w szybkim tempie można spalić kilkaset kalorii, dzięki czemu łatwiej będzie osiągnąć deficyt energetyczny (różnicę pomiędzy kaloriami przyjętymi a spalonymi), a w efekcie stracić nieco tkanki tłuszczowej. Pamiętaj tylko o tym, by ciepło się ubrać! Jeśli przeraża Cię wizja kilkugodzinnego intensywnego spaceru, zacznij od mniejszych wyzwań. Na początek spróbuj przejść się pieszo do pracy albo wysiąść dwa przystanki wcześniej w drodze do domu. Po takim starcie łatwiej będzie wdrożyć się w nawyk związany z aktywnością oraz stopniowo wydłużać przebyty dystans.

Bieganie

Na zimowe bieganie z reguły decydują się wyłącznie najwięksi miłośnicy tego sportu. Podczas bezśnieżnej, ciepłej zimy ta aktywność przyciąga jednak znacznie większą liczbę osób. Bieganie nie tylko pozwala spalić kalorie czy wymodelować nogi, ale również wzmacnia serce oraz poprawia kondycję zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Aby jednak trening nie przyniósł więcej szkody niż pożytku, pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu. Ważne są zwłaszcza dobre buty, w których bieganie stanie się przyjemnością. Nie musisz wydawać na nie dużych pieniędzy – markowe buty sportowe bez trudu kupisz na wyprzedaży lub z atrakcyjnym rabatem.